W 2009 roku spadła sprzedaż gazet regionalnych
W 2009 roku w dół poszła sprzedaż zdecydowanej większości dzienników regionalnych. Największy spadek zanotowała „Polska Gazeta Wrocławska”, a wyniki poprawiły jedynie dwa tytuły: „Super Nowości” i „Głos - Dziennik Pomorza”.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych była w zeszłym roku "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią wynoszącą 78 156 egz., co oznacza spadek o 4,1 proc. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) ze sprzedażą ogółem na poziomie 76 541 egz. (spadek o 7,1 proc.), a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) z wynikiem 64 550 egz. (spadek o 1,1 proc.).
Największy spadek w zestawieniu zanotowała „Polska Gazeta Wrocławska” (Polskapresse), której sprzedaż ogółem w ub.r. zmniejszyła się o 9,3 proc. do 30 711 egz.
Swoje wyniki poprawiły jedynie rzeszowskie „Super Nowości” (Super Nowości) i „Głos – Dziennik Pomorza” (Media Regionalne). Pierwszy z tych dzienników zyskał aż 13,4 proc. i jego sprzedaż ogółem w 2009 roku wyniosła 17 288 egz., zaś drugi zyskał 2,9 proc. i zakończył rok ze średnią na poziomie 42 873 egz.
2009 | 2008 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 103 931 | 78 156 | 107 002 | 81 502 |
Gazeta Pomorska | 86 502 | 76 541 | 93 807 | 82 404 |
Express Ilustrowany | 64 550 | 51 791 | 64 798 | 52 350 |
Polska Głos Wielkopolski | 66 243 | 48 917 | 70 838 | 51 388 |
Polska Dziennik Bałtycki | 60 501 | 47 249 | 65 201 | 50 131 |
Polska Dziennik Łódzki | 59 200 | 43 658 | 63 705 | 46 421 |
Dziennik Polski | 60 282 | 41 478 | 62 872 | 43 333 |
Głos – Dziennik Pomorza | 55 632 | 42 873 | 55 366 | 41 675 |
Gazeta Lubuska | 51 706 | 41 858 | 56 189 | 44 943 |
Echo Dnia | 47 262 | 35 667 | 48 476 | 37 200 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 40 915 | 30 843 | 40 878 | 30 494 |
Polska Gazeta Wrocławska | 44 856 | 30 711 | 51 998 | 33 878 |
Nowa Trybuna Opolska | 36 728 | 28 216 | 38 885 | 29 043 |
Polska Gazeta Krakowska | 42 085 | 28 763 | 46 367 | 30 226 |
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski | 36 762 | 27 285 | 40 468 | 30 024 |
Kurier Szczeciński | 33 599 | 22 734 | 34 920 | 24 107 |
Super Nowości | 26 137 | 17 288 | 24 435 | 15 242 |
Gazeta Współczesna | 20 115 | 14 671 | 23 733 | 15 210 |
Kurier Poranny | 19 254 | 14 553 | 21 214 | 14 939 |
Dziennik Wschodni | 20 760 | 14 219 | 20 883 | 14 365 |
Prezentowane zestawienie dzienników regionalnych obejmuje tytuły ze sprzedażą powyżej 10 tys egz. w 2009 roku. Nie uwzględniono w nim gazet ogłoszeniowych.
* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: W 2009 roku spadła sprzedaż gazet regionalnych
tylko internet
Pani prezes się dzielnie trzyma od lat, choć jest nierozgarniętą osobą zupełnie nie pasującą do mediów, redakcją rządzą młoty, co widać po gazecie i w danych sprzedaży. O co tu chodzi?