SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W 2009 roku spadła sprzedaż gazet regionalnych

W 2009 roku w dół poszła sprzedaż zdecydowanej większości dzienników regionalnych. Największy spadek zanotowała „Polska Gazeta Wrocławska”, a wyniki poprawiły jedynie dwa tytuły: „Super Nowości” i „Głos - Dziennik Pomorza”.

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych była w zeszłym roku "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią wynoszącą 78 156 egz., co oznacza spadek o 4,1 proc. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) ze sprzedażą ogółem na poziomie 76 541 egz. (spadek o 7,1 proc.), a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) z wynikiem 64 550 egz. (spadek o 1,1 proc.).

Największy spadek w zestawieniu zanotowała „Polska Gazeta Wrocławska” (Polskapresse), której sprzedaż ogółem w ub.r. zmniejszyła się o 9,3 proc. do 30 711 egz.

Swoje wyniki poprawiły jedynie rzeszowskie „Super Nowości” (Super Nowości) i „Głos – Dziennik Pomorza” (Media Regionalne). Pierwszy z tych dzienników zyskał aż 13,4 proc. i jego sprzedaż ogółem w 2009 roku wyniosła 17 288 egz., zaś drugi zyskał 2,9 proc. i zakończył rok ze średnią na poziomie 42 873 egz.


20092008
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni103 93178 156107 00281 502
Gazeta Pomorska86 50276 54193 80782 404
Express Ilustrowany64 55051 79164 79852 350
Polska Głos Wielkopolski66 24348 91770 83851 388
Polska Dziennik Bałtycki60 50147 24965 20150 131
Polska Dziennik Łódzki59 20043 65863 70546 421
Dziennik Polski60 28241 47862 87243 333
Głos – Dziennik Pomorza55 63242 87355 36641 675
Gazeta Lubuska51 70641 85856 18944 943
Echo Dnia47 26235 66748 47637 200
Gazeta Codzienna Nowiny40 91530 84340 87830 494
Polska Gazeta Wrocławska44 85630 71151 99833 878
Nowa Trybuna Opolska36 72828 21638 88529 043
Polska Gazeta Krakowska42 08528 76346 36730 226
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski36 76227 28540 46830 024
Kurier Szczeciński33 59922 73434 92024 107
Super Nowości26 13717 28824 43515 242
Gazeta Współczesna20 11514 67123 73315 210
Kurier Poranny19 25414 55321 21414 939
Dziennik Wschodni20 76014 21920 88314 365


Prezentowane zestawienie dzienników regionalnych obejmuje tytuły ze sprzedażą powyżej 10 tys egz. w 2009 roku. Nie uwzględniono w nim gazet ogłoszeniowych.

 



* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: W 2009 roku spadła sprzedaż gazet regionalnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
podkański
prasa to przeżytek!!!

tylko internet
odpowiedź
User
Prasoznawca
Prasa to przeżytek, akurat ! To dlaczego w Stanach zaczynają się drukować wydawnictwe internetowe ???? Poczytaj trochę człowieku, to Ci nie zaszkodzi. Będziesz wiedział więcej :).
odpowiedź
User
Szafagra
Ale dlaczego koncern Polskapresse nie reaguje na to, że Gazeta Wrocławska to takie dno?
Pani prezes się dzielnie trzyma od lat, choć jest nierozgarniętą osobą zupełnie nie pasującą do mediów, redakcją rządzą młoty, co widać po gazecie i w danych sprzedaży. O co tu chodzi?
odpowiedź