SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Vox FM, Jedynka i Radio ZET z największymi wzrostami wpływów reklamowych (TOP 10)

Przychody reklamowe Vox FM, radiowej Jedynki oraz Radia ZET rosły w pierwszym kwartale br. szybciej niż cały rynek reklamy radiowej.

Radio w pierwszym kwartale br. zarobiło łącznie na reklamach ponad 1,2 mld zł, o 26,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe bez rabatów). Zdaniem specjalistów wzrost netto był nieco niższy i wyniósł ok. 7-8 proc. rok do roku (więcej na ten temat).

Najwyższym wzrostem przychodów z reklam pierwszy kwartał br. zamknęło radio Vox FM. Wpływy z reklam tej stacji wzrosły o 47,1 proc., do 15,4 mln zł. Jedynka zwiększyła przychody z reklam w omawianym okresie o 33,7 proc. , do 36,4 mln zł.

Znacznie więcej zarobiło też Radio ZET. Reklamodawcy zainwestowali w reklamy na antenie tej stacji 32,8 proc. więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. wydając tu 252,8 mln zł. Z naszych informacji wynika, że tak znaczny wzrost wpływów reklamowych Radia Zet spowodowany jest w dużej mierze tym, że największy radiowy reklamodawca  Aflofarm Farmacja Polska w marcu br. wydawał swój budżet reklamowy w stacjach należących do Eurozetu, w tym w Radiu Zet oraz na antenach rozgłośni należących do Grupy Radiowej Agory. Jak się dowiedzieliśmy, firma ta w marcu nie wydała nic w RMF FM - trwają obecnie negocjacje na temat warunków współpracy pomiędzy stacją a pabianicką spółką.

Przychody reklamowe Tok FM były w skali roku wyższe o 31,2 proc. i wyniosły 22,9 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2014

I-III 2015

zmiana proc.

RMF FM

298 519 195 zł

360 127 975 zł

20,6

Radio ZET

190 310 785 zł

252 768 070 zł

32,8

Trójka

50 265 430 zł

57 638 780 zł

14,7

Jedynka

27 220 980 zł

36 391 990 zł

33,7

TOK FM

17 429 780 zł

22 870 710 zł

31,2

Eska Warszawa

13 535 900 zł

16 100 100 zł

18,9

VOX FM

10 492 740 zł

15 438 670 zł

47,1

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

11 955 948 zł

14 351 124 zł

20

Eska Wrocław

12 490 528 zł

13 496 524 zł

8,1

RMF Classic

b.d.

12 968 415 zł

B.D.

razem

951 713 375 zł

1 201 355 912 zł

26,2

Nieco mniejszą niż cały rynek radiowy dynamikę wpływów z reklam miały Złote Przeboje Pogoda Warszawa, Eska Warszawa i radiowa Trójka.

W Złotych Przebojach Pogoda Warszawa reklamodawcy zostawili 14,4 mln zł (20 proc. więcej niż rok temu), w Esce Warszawa - 16,1 mln zł (więcej o 18,9 proc.), a w Trójce - 57,6 mln zł (więcej o 14,7 proc.).

Do czołówki stacji radiowych z największymi wpływami z reklam trafiło po pierwszym kwartale br. radio RMF Classic, które zarobiło blisko 13 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Vox FM, Jedynka i Radio ZET z największymi wzrostami wpływów reklamowych (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolo
Brawo ZET!
0 0
odpowiedź
User
yenni
Wpływy z reklam w radiu publicznym rosną a słuchalność spada. To może niech przestaną wołać o abonament i utrzymują się z reklam?....
0 0
odpowiedź