„Viva!” dużo więcej z reklam, „Wprost” i „Polityka” w dół
W styczniu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Vivy!” wzrosły prawie trzykrotnie, a „Przyjaciółki” dwukrotnie, za to spadki zanotowały „Wprost”, „Świat Kobiety” i „Polityka”.
Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) wyniosły w styczniu br. 150,4 mln zł, czyli o 10,3 proc. mniej niż przed rokiem - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przy czym spadki cennikowe są zazwyczaj dużo mniejsze od rzeczywistych. Według Starlinka wartość reklamy w czasopismach zmalała w ub.r. o 16,2 proc. (więcej na ten temat), podczas gdy dane Kantar Media mówiły o 3,4-procentowym spadku (zobacz szczegóły).
W styczniu cennikowo najwięcej, po ponad 7 mln zł, zarobiły z reklam „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), „Viva!” (Edipresse Polska) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Przychody pierwszego pisma wzrosły w skali roku o 16 proc., drugiego - aż o 178 proc., a trzeciego - o 30 proc. Natomiast „Tele Tydzień” zarobił na reklamach 11 proc. więcej niż przed rokiem, a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - aż o 101 proc. więcej.
Za to cennikowe wpływy reklamowe „Wprost” (AWR Wprost) zmalały w skali roku aż o 42 proc. „Świat Kobiety” zarobił 15 proc. mniej niż rok wcześniej, a „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 7 proc. mniej.
>>> Gazety coraz mniej z reklam. „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Super Express" z największymi spadkami
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (dane Kantar Media, bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I.2013 | I.2012 |
Twój Styl | 7 815 854 zł | 6 752 168 zł |
Viva! | 7 521 322 zł | 2 709 413 zł |
Newsweek Polska | 7 467 500 zł | 5 739 290 zł |
Tele Tydzień | 6 898 767 zł | 6 219 469 zł |
Wprost | 4 817 050 zł | 8 320 478 zł |
Przyjaciółka | 4 241 356 zł | 2 108 267 zł |
Świat Kobiety | 3 854 800 zł | 4 534 140 zł |
Polityka | 3 839 700 zł | 4 118 200 zł |
monitorowane tytuły razem | 150 397 795 zł | 167 673 136 zł |
Dołącz do dyskusji: „Viva!” dużo więcej z reklam, „Wprost” i „Polityka” w dół