Usługa Google Alerts z odświeżonym interfejsem
Serwis Google Alerts służący do ustawiania powiadomień o pojawiających się w internecie treściach otrzymał nową wersję interfejsu.
Nowa odsłona Google Alerts od strony wizualnej wpisuje się w stylistykę Material Design, a więc interfejsu, który zapowiedziano podczas minionej konferencji Google I/O. Twórcy postawili na minimalizm, dlatego całość ograniczono do zaledwie kilku sekcji.
Najważniejszym elementem struktury strony jest pole wyszukiwania służące jednocześnie do tworzenia nowych alertów. Umieszczono je na samej górze w wyróżnionej ciemnoniebieskim tłem sekcji nagłówkowej. Sam pasek jednak podczas przewijania strony pozostaje stale widoczny, przypięty do górnej krawędzi ekranu.
Użytkownik może ustawić alert na dowolnie wybraną frazę, a następnie zawęzić raportowanie tylko do wybranego regionu czy języka. Aplikacja podpowiada również samodzielnie, jakie hasła warto obserwować. Poza własnym imieniem i nazwiskiem można dodać tutaj m.in. nazwy firm, sportowców, celebrytów, filmów czy seriali. Google będzie raportował za pomocą poczty e-mail każdorazowe pojawienie się w sieci nowych treści na dany temat.
Nowa wersja Google Alerts jest już dostępna dla wszystkich użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Usługa Google Alerts z odświeżonym interfejsem