UOKiK zgodził się, aby Ströer przejął News Outdoor Poland
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydal pozytywną opinię w sprawie przejęcia 100 proc. udziałów News Outdoor Poland przez Ströer Polska.
„Ströer Out-of-Home Media (…) otrzymała pozytywną decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie zakupu przez Ströer Polska, której udziałowcem jest Ströer Out-of-Home Media AG, 100% udziałów w polskiej firmie reklamy zewnętrznej News Outdoor Poland. Tym samym Ströer może sfinalizować zapowiedzianą już wcześniej transakcję, której wartość szacowana jest na około 26 mln euro" – czytamy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.
Ströer ocenia, że stanie się liderem na polskim rynku reklamy zewnętrznej, tak jak ma to miejsce w Niemczech i w Turcji. Do tej pory, polski rynek uważany był za bardzo rozdrobniony. Długi okres ekspozycji plakatów reklamowych na nośnikach, przekraczający nawet cztery tygodnie oraz brak odpowiednich narzędzi planowania spowodowały sztuczne spowolnienie rynku OOH w Polsce.
„Zakup 100% udziałów w News Outdoor Poland to początek konsolidacji polskiego rynku reklamy zewnętrznej" -powiedział CEO Ströer Out-of-Home Media Udo Müller.
News Outdoor Poland była spółką zależną News Corporation. W roku finansowym 2008/2009, który zakończył się 30 czerwca 2009 roku, dysponując siecią ok. 3300 powierzchni reklamowych w całym kraju, spółka wygenerowała przychód wysokości 70 mln zł. W wyniku transakcji Ströer z siecią ok. 20 800 powierzchni reklamowych będzie obecny w ponad 200 miastach Polski, wzmacniając swoją pozycję w 25 miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: UOKiK zgodził się, aby Ströer przejął News Outdoor Poland