Tylko „Viva!” ze wzrostem wśród magazynów people. „Grazia” i „Gala” ze słabą sprzedażą
W styczniu 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Grazia”. Zyskała tylko „Viva!”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 251 961 egz. W porównaniu do stycznia 2014 roku była ona niższa o 14,74 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 13,78 proc. i średni wynik na poziomie 211 412 egz.
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Viva!” (Edipresse Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zwiększyła się w ciągu roku o 13,20 proc. do 158 372 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. „Viva!” obecnie kosztuje 3,29 zł, a rok wcześniej - 2,99 zł. Dodatkowo w styczniu br. jedno wydanie miało cenę 0,99 zł.
„Viva!” wyprzedziła „Flesza” (także Edipresse Polska), który spadł z trzeciego na czwarte miejsce, a jego wynik zmalał o 22,16 proc. do 111 661 egz.
Największy spadek w rankingu, wynoszący 37,49 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w styczniu br. uplasował się na poziomie 64 056 egz. Magazyn ten utrzymał się na miejscu piątym. W styczniu ub.r. „Grazia” miała jedno wydanie w cenie promocyjnej 1,99 zł, a w styczniu br. nie stosowano promocji cenowych (normalna cena tytułu to 2,99 zł).
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 349 632 | 252 028 | 251 961 | 396 660 | 295 676 | 295 509 |
Show | 322 454 | 211 412 | 211 412 | 329 941 | 245 196 | 245 196 |
Viva | 251 579 | 158 372 | 158 372 | 240 712 | 139 901 | 139 901 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 185 340 | 112 145 | 111 661 | 246 174 | 143 925 | 143 441 |
Grazia | 129 955 | 64 256 | 64 056 | 184 958 | 102 625 | 102 475 |
Gala | 104 000 | 48 543 | 48 493 | 138 934 | 63 426 | 63 376 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku prawie wszystkie pisma zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Viva!” - było to 41,59 proc. Z kolei jedyny spadek, wynoszący 19,95 proc., odnotowała „Gala” (Grupa Burda).
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 349 632 | 252 028 | 251 961 | 351 085 | 225 085 | 225 018 |
Show | 322 454 | 211 412 | 211 412 | 300 615 | 190 482 | 190 482 |
Viva | 251 579 | 158 372 | 158 372 | 199 652 | 111 901 | 111 851 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 185 340 | 112 145 | 111 661 | 192 092 | 111 039 | 110 555 |
Grazia | 129 955 | 64 256 | 64 056 | 131 960 | 61 182 | 61 007 |
Gala | 104 000 | 48 543 | 48 493 | 119 439 | 60 629 | 60 579 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Viva!” ze wzrostem wśród magazynów people. „Grazia” i „Gala” ze słabą sprzedażą