Tylko TVN CNBC stracił widzów w czerwcu, Polsat News do góry o 78 proc.
Wszystkie kanały informacyjne miały w czerwcu br. miały większą oglądalność niż rok wcześniej z wyjątkiem stacji TVN CNBC Biznes. Najbardziej, bo aż 78 proc. poszła w górę widownia kanału Polsat News. Liderem pozostaje TVP Info.
Średnia oglądalność kanału informacyjnego Telewizji Polskiej w czerwcu br. wyniosła 261 tys. widzów, czyli o 15,51 proc. więcej niż rok wcześniej, a udział TVP Info w rynku ukształtował się na poziomie 4,75 proc.
Jeszcze bardziej w górę poszła widownia konkurencyjnego TVN 24. W poprzednim miesiącu miał on o 23,49 proc. widzów więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Jego oglądalność wyniosła 164 tys. osób przy 3-proc. udziale w rynku.
Największy wzrost popularności odnotował jednak kanał Polsat News. W czerwcu ub.r., gdy zadebiutował oglądało go 9 tys. widzów i miał 0,18 proc. udziału (dane za okres od dnia startu 7 czerwca do 30 czerwca 2008 roku). Natomiast w ubiegłym miesiącu przyciągał już 16 tys. widzów i miał 0,30 proc. udziału. Oznacza to, że oglądalność Polsat News w ciągu roku wzrosła o 77,93 proc. a udział o - 0,12 pkt. proc.
Czwarta w rankingu Superstacja odnotowała z kolei wzrost oglądalności o 17,9 proc. Jej widownia w czerwcu br. wyniosła 13 tys. osób, a udział - 0,24 proc.
W czerwcu 2009 roku w porównaniu do analogicznego miesiąca zeszłego roku znacznie zwiększył się dystans między kanałami biznesowymi Polsatu i TVN-u. Oglądalność TV Biznes wzrosła bowiem o 37,87 proc. do 3 tys. widzów (udział powiększył się o 0,01 pkt. proc.), zaś widownia TVN CNBC Biznes spadła aż o 43,66 proc. do 1 tys. widzów (a udział się zmniejszył się o 0,03 pkt. proc.).
Na czele najpopularniejszych programów TVP Info w czerwcu br. znalazły się programy lokalne i "Telekurier", w TVN 24 najchętniej oglądano "Eurowybory 2009" i "Szkło kontaktowe", w Polsat News - "Informacje" i relację na żywo, a w Superstacji - "Gilotynę" i "Informacje".
Dołącz do dyskusji: Tylko TVN CNBC stracił widzów w czerwcu, Polsat News do góry o 78 proc.