SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży w I kwartale. „Top Gear” z największym spadkiem

W I kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 2,43 proc. i wyniosła 105 305 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 5,41 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 678 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się  magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 46 507 egz., po wzroście o 8,78 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 39 201 egz., po spadku o 1,25 proc.

Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 29,76 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 27 164 egz.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

205 264

105 321

105 305

197 205

108 008

107 933

-2,43%

Auto Świat

112 629

67 761

67 678

118 174

72 673

71 552

-5,41%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

46 507

46 507

88 657

42 814

42 752

8,78%

Auto Świat Poradnik

66 494

39 245

39 201

67 653

39 728

39 697

-1,25%

Top Gear

58 828

27 326

27 164

71 988

38 841

38 673

-29,76%

Auto Motor i Sport

49 360

24 290

24 290

52 012

26 746

26 746

-9,18%

Świat Motocykli

28 333

13 252

13 252

30 333

15 481

15 481

-14,40%

Automobilista

18 067

7 265

7 245

19 367

7 717

7 666

-5,49%

Classic Auto

13 986

6 551

6 551

14 367

6 989

6 989

-6,27%

W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 2,28 proc. do 108 674 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 327 egz., po spadku o 7,29 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik”, który przed rokiem był drugi (41 726 egz.; wzrost o 11,20 proc. - największy w zestawieniu). Na drugie miejsce spadło „Auto-Moto” (40 864 egz.; do góry o 5,45 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 25 009 egz.; spadek o 0,23 proc.).

Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 32,93 proc. do 21 188 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.

Wirtualnemedia.pl

marzec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

210 234

108 741

108 674

200 910

111 325

111 205

-2,28%

Auto Świat

114 220

66 410

66 327

117 642

72 753

71 546

-7,29%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto Świat Poradnik

66 507

41 770

41 726

64 974

37 555

37 524

11,20%

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

40 864

40 864

88 000

38 752

38 752

5,45%

Auto Motor i Sport

49 340

25 009

25 009

51 999

25 067

25 067

-0,23%

Top Gear

46 488

21 360

21 188

61 992

31 767

31 590

-32,93%

Świat Motocykli

30 000

13 760

13 760

27 000

15 152

15 152

-9,19%

Automobilista

18 000

7 336

7 336

19 200

7 712

7 712

-4,88%

Classic Auto

13 957

6 651

6 651

14 300

6 903

6 903

-3,65%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży w I kwartale. „Top Gear” z największym spadkiem

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sławek
Auto Motor i Sport jest żałosny.Ta sekcja "AMiS w liczbach" Piękna kreska.
odpowiedź
User
Dom Mediowy
Dane sprzedaży dane sprzedaży. Kiedyś chciałem kupić kampanię specjalną w Motorze printowym i cos ciekawego w internecie łączącego zasięg + interkacje czyli moto interia. I co ? doopa. Nie dało się. Zrobiłem w teoretycznie gorzej sprzedającym sie Auto Swiecie, autoswiat.pl i onet moto. Opłacalo się. Gdzieś Bauerowcom uciekła wspoółczesność. BTW Gratuluję wyników sprzedaży.
odpowiedź
User
Szymek
Kiedy zamkną Top Gear?
odpowiedź