Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży w I kwartale. „Top Gear” z największym spadkiem
W I kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 2,43 proc. i wyniosła 105 305 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 5,41 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 678 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 46 507 egz., po wzroście o 8,78 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 39 201 egz., po spadku o 1,25 proc.
Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 29,76 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 27 164 egz.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 205 264 | 105 321 | 105 305 | 197 205 | 108 008 | 107 933 | -2,43% |
Auto Świat | 112 629 | 67 761 | 67 678 | 118 174 | 72 673 | 71 552 | -5,41% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 46 507 | 46 507 | 88 657 | 42 814 | 42 752 | 8,78% |
Auto Świat Poradnik | 66 494 | 39 245 | 39 201 | 67 653 | 39 728 | 39 697 | -1,25% |
Top Gear | 58 828 | 27 326 | 27 164 | 71 988 | 38 841 | 38 673 | -29,76% |
Auto Motor i Sport | 49 360 | 24 290 | 24 290 | 52 012 | 26 746 | 26 746 | -9,18% |
Świat Motocykli | 28 333 | 13 252 | 13 252 | 30 333 | 15 481 | 15 481 | -14,40% |
Automobilista | 18 067 | 7 265 | 7 245 | 19 367 | 7 717 | 7 666 | -5,49% |
Classic Auto | 13 986 | 6 551 | 6 551 | 14 367 | 6 989 | 6 989 | -6,27% |
W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 2,28 proc. do 108 674 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 327 egz., po spadku o 7,29 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik”, który przed rokiem był drugi (41 726 egz.; wzrost o 11,20 proc. - największy w zestawieniu). Na drugie miejsce spadło „Auto-Moto” (40 864 egz.; do góry o 5,45 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 25 009 egz.; spadek o 0,23 proc.).
Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 32,93 proc. do 21 188 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.
Wirtualnemedia.pl | marzec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 210 234 | 108 741 | 108 674 | 200 910 | 111 325 | 111 205 | -2,28% |
Auto Świat | 114 220 | 66 410 | 66 327 | 117 642 | 72 753 | 71 546 | -7,29% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto Świat Poradnik | 66 507 | 41 770 | 41 726 | 64 974 | 37 555 | 37 524 | 11,20% |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 40 864 | 40 864 | 88 000 | 38 752 | 38 752 | 5,45% |
Auto Motor i Sport | 49 340 | 25 009 | 25 009 | 51 999 | 25 067 | 25 067 | -0,23% |
Top Gear | 46 488 | 21 360 | 21 188 | 61 992 | 31 767 | 31 590 | -32,93% |
Świat Motocykli | 30 000 | 13 760 | 13 760 | 27 000 | 15 152 | 15 152 | -9,19% |
Automobilista | 18 000 | 7 336 | 7 336 | 19 200 | 7 712 | 7 712 | -4,88% |
Classic Auto | 13 957 | 6 651 | 6 651 | 14 300 | 6 903 | 6 903 | -3,65% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży w I kwartale. „Top Gear” z największym spadkiem