Tygodniki poradnikowe w dół, liderem 'Tina'
W styczniu 2009 trzy z pięciu tygodników poradnikowych miały niższąsprzedaż niż w analogicznym okresie 2008 r. Najwięcej zyskałtygodnik "Pani Domu" (Marquard Media Polska), który w rankinguznalazł się drugim miejscu. Liderem była "Tina" (WydawnictwoBauer).
Sprzedaż ogółem "Tiny" w styczniu 2009 r. wyniosła 318 175 egz.i była o 18 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu 2008 roku -wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął tygodnik "Pani Domu", którego sprzedaż wstyczniu 2009 r. w porównaniu do stycznia 2008 r. wzrosła o 26proc. do 314 922 egz.
Dopiero na pozycji czwartej znalazł się tygodnik "Naj" (G+JPolska) - wzrost sprzedaży o 16 proc. do 216 272 egz. - który podkoniec czerwca 2008 przeszedł relaunch i obniżył cenę do 1 zł(początkowo do 0,50 zł).
styczeń | ||||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tina | 456936 | 318175 | 508 948 | 389 301 |
Pani Domu | 491667 | 314922 | 425 000 | 248 178 |
Chwila dlaCiebie | 430233 | 306492 | 490 858 | 356 194 |
Naj | 456005 | 216272 | 359 604 | 185 611 |
Przyjaciółka | 328277 | 201868 | 429 052 | 275 663 |
Porównanie sprzedaży ze stycznia 2009 r. do sprzedaży z grudnia2008 r. pokazuje, że zyskała tylko "Pani Domu".
2009/2008 | ||||
styczeń | grudzień | |||
ZKDP | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Tina | 456936 | 318175 | 524951 | 399641 |
Pani Domu | 491667 | 314922 | 463867 | 262315 |
Chwila dlaCiebie | 430233 | 306492 | 453508 | 322380 |
Naj | 456005 | 216272 | 537933 | 267223 |
Przyjaciółka | 328277 | 201868 | 440392 | 277185 |
Wyniki sprzedaży prasy
Dołącz do dyskusji: Tygodniki poradnikowe w dół, liderem 'Tina'