Tygodniki opinii tracą, najbardziej “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”
Wszystkie tygodniki opinii zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”. Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w styczniu 2012 roku wyniosła 143 302 egz. i była o 2,62 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji znalazł się wydawany od lutego 2011 roku tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 129 329 egz.
Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w styczniu br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 126 465 egz., notując spadek o 13,08 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży w pierwszym miesiącu br. zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 35,57 proc. i wyniósł już tylko 24 419 egz. Utrzymał się on na miejscu ósmym. Drugim tytułem, który najwięcej stracił, była plasująca się oczko wyżej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem spadła o 27,25 proc. do 63 702 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 204 485 | 144 284 | 143 302 | 203 476 | 147 579 | 147 159 |
Uważam Rze inaczej pisane | 224 574 | 129 769 | 129 329 | - | - | - |
Polityka | 188 000 | 126 465 | 126 465 | 196 469 | 145 501 | 145 499 |
Newsweek Polska | 158 564 | 117 651 | 98 601 | 170 917 | 112 814 | 103 682 |
Wprost | 176 392 | 122 518 | 95 311 | 181 200 | 120 623 | 99 873 |
Gazeta Polska | 139 210 | 64 599 | 63 702 | 136 698 | 88 747 | 87 564 |
Przekrój | 65 609 | 30 229 | 24 419 | 85 000 | 43 711 | 37 901 |
Przegląd | 60 920 | 20 382 | 20 382 | 60 000 | 21 906 | 21 906 |
Tygodnik Powszechny | 39 276 | 22 246 | 16 635 | 37 988 | 21 933 | 17 668 |
Przewodnik Katolicki | 36 000 | 24 589 | 2 998 | 39 925 | 27 278 | 3 202 |
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował nieduży wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,75 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł o 8,16 proc.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2011 | 2010 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 545 793 | 369 732 | 369 732 | 527 449 | 366 963 | 366 963 |
Forum | 29 670 | 15 266 | 15 266 | 29 750 | 16 623 | 16 623 |
Wirtualnemedia.pl | styczeń | grudzień | ||||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 545 793 | 369 732 | 369 732 | 546 025 | 364 081 | 364 081 |
Forum | 29 670 | 15 266 | 15 266 | 31 987 | 17 020 | 17 020 |
Największy spadek w styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. zanotował “Przekrój”, którego sprzedaż ogółem zmalała o 23,02 proc. Z kolei największy wzrost odnotował “Wprost” (AWR “Wprost”, wyniósł on 2,76 proc.)
Wirtualnemedia.pl | styczeń | grudzień | ||||
ZKDP | 2012 | 2011 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 204 485 | 144 284 | 143 302 | 209 280 | 152 645 | 152 270 |
Uważam Rze inaczej pisane | 224 574 | 129 769 | 129 329 | 249 923 | 129 506 | 129 246 |
Polityka | 188 000 | 126 465 | 126 465 | 206 290 | 144 171 | 144 171 |
Newsweek Polska | 158 564 | 117 651 | 98 601 | 179 230 | 127 002 | 108 414 |
Wprost | 176 392 | 122 518 | 95 311 | 187 832 | 120 962 | 92 754 |
Gazeta Polska | 139 210 | 64 599 | 63 702 | 141 090 | 72 505 | 71 483 |
Przekrój | 65 609 | 30 229 | 24 419 | 88 398 | 37 531 | 31 721 |
Przegląd | 60 920 | 20 382 | 20 382 | 61 033 | 23 001 | 23 001 |
Tygodnik Powszechny | 39 276 | 22 246 | 16 635 | 40 362 | 23 189 | 17 680 |
Przewodnik Katolicki | 36 000 | 24 589 | 2 998 | 36 500 | 28 022 | 3 536 |
* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii tracą, najbardziej “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”
;)
a taka fajna gazeta była