TVP Seriale niemal podwoiły widownię, hitem „Ranczo”
TVP Seriale w 2012 roku ogląda w każdej minucie średnio 37,7 tys. osób, o 83 proc. więcej niż rok wcześniej. Do tej pory największą liczbę widzów w stacji zgromadził serial „Ranczo”, a łączne wpływy reklamowe kanału wyniosły dotąd ponad 100 mln zł.
W 2012 roku (do 9 grudnia) średnia oglądalność TVP Seriale wyniosła 37,7 tys. widzów, co przełożyło się na 0,63 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 0,73 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do całego 2011 roku TVP Seriale zyskały średnio 17,1 tys. widzów. Wówczas stację tę oglądało bowiem przeciętnie 20,6 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 0,34 proc. oraz 0,39 proc. udziału. Kanał ten wystartował 6 grudnia 2010 roku, lecz Nielsen Audience Measurement jego oglądalność mierzy od 1 stycznia 2011 roku.
Telewizja TVP Seriale zwłaszcza w ostatnich miesiącach notuje bardzo duże wzrosty oglądalności. W listopadzie br. jej średnia widownia wyniosła już 47 tys. osób, a udział uplasował się na poziomie 0,71 proc. w 4+ i 0,89 proc. w 16-49. Dało to temu kanałowi drugą pozycję wśród stacji tematycznych w Polsce (więcej na ten temat).
Okres | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-01-2011 - 31-12-2011 | 20628 | 0,34% | 0,39% |
01-01-2012 - 09-12-2012 | 37670 | 0,63% | 0,73% |
Najchętniej oglądaną pozycją w historii TVP Seriale był kultowy serial „Ranczo”. Jego odcinek pokazany 9 grudnia br. przyciągnął przed ekrany aż 451 tys. widzów. Na drugiej pozycji znalazł się serial „Czterej pancerni i pies” (2 grudnia br., 416 tys. oglądających). Żadna z pozostałych produkcji nie przekroczyła już granicy 400 tys. widzów. Aż sześć pozycji w top 10, to programy wyemitowane w grudniu br.
TOP programy | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Tytuł | Data | AMR | SHR % | SHR % |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | 09-12-2012 | 451486 | 3,69% | 5,26% |
CZTEREJ PANCERNI I PIES /SER.WOJ.POL./ | 02-12-2012 | 415874 | 2,97% | 4,06% |
CZTEREJ PANCERNI I PIES - KULISY SERIALU /REP.POL./ | 18-11-2012 | 324692 | 2,34% | 3,10% |
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ | 03-12-2012 | 298019 | 2,49% | 3,31% |
07 ZGLOS SIE /SER.KRYM.POL./ | 15-07-2012 | 266693 | 3,01% | 3,50% |
RODZINKA.PL /SER.KOM.POL./ | 02-12-2012 | 260094 | 1,81% | 3,01% |
U PANA BOGA W OGRODKU /SER.KOM.POL./ | 09-12-2012 | 251192 | 1,65% | 1,28% |
ALTERNATYWY 4 /SER.KOM.POL./ | 02-11-2012 | 245072 | 1,55% | 2,46% |
CZARNE CHMURY /SER.POL./ | 26-08-2012 | 216234 | 2,31% | 1,67% |
ZMIENNICY/SER.KOM.POL./ | 07-12-2012 | 198993 | 1,28% | 1,30% |
Wpływy reklamowe serialowego kanału TVP w okresie od 1 stycznia ub.r. Wyniosły 100,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Kanał TVP Seriale nadaje w zdecydowanej większości seriale własne Telewizji Polskiej, głównie powtórki, ale są też emisje przedpremierowe. W stacji goszczą też produkcje zagraniczne.
Telewizja Polska zapowiada, że w 2013 roku TVP Seriale w znacznej mierze zamierza kontynuować sprawdzoną ramówkę. W paśmie „Kultowe wieczory” (poniedziałek - piątek 19.55) będzie można zobaczyć m.in. „Stawkę większą niż życie”, „Czarne chmury”, „Janosika” i „Chłopów”. Nową pozycją w ramówce będzie serial „Klan” - emitowany w niedziele (po emisji w TVP1). Z produkcji zagranicznych pojawią się amerykańskie seriale: „Zagadki umysłu” i „Magia kłamstwa II”.
Dołącz do dyskusji: TVP Seriale niemal podwoiły widownię, hitem „Ranczo”