SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN wchodzi w rynek telesprzedaży

TVN kupiła nadawcę kanału telezakupów Mango Media za 13 mln euro.

Spółka telewizyjna TVN zawarła warunkową umowę kupna 100% udziałów spółki Mango Media, nadawcy satelitarnego programu telewizyjnego "Telezakupy Mango 24" za równowartość 13 mln euro, podała spółka w komunikacie..

Umowa została zawarta z Maciejem Bukowskim i Dorotą Bukowską.

"Cena nabycia udziałów Spółki stanowi równowartość w złotych polskich kwoty 13 mln euro. Transakcja została sfinansowana ze środków pieniężnych z działalności operacyjnej TVN" - podano w komunikacie.

TVN podała, że inwestycja ta oznacza wejście w rynek telesprzedaży, którego wartość w Europie Zachodniej szacowana jest na ponad 6,5 mld euro.

"Według naszych szacunków obecnie wartość polskiego rynku telesprzedaży wynosi 10 mln euro i według prognoz Electronic Retailing Association w najbliższych latach oczekiwany jest dynamiczny wzrost tego rynku" - podała spółka w komunikacie.

- Na pierwszy rzut oka cena jest wysoka. Jednak nie znając wyników finansowych Mango Media, trudno jest powiedzieć cokolwiek konkretnego na temat tej transakcji. Może spółka widzi w tym kanale jakiś potencjał, który chce kupić? Może ma na niego jakiś atrakcyjny pomysł? - zastanawia się w wywiadzie udzielonym "Gazecie Wyborczej" Andrzej Szymański, analityk BZ WBK. Według niego cena jest zastanawiająca, tym bardziej że sam TVN szacuje wartość całego rynku telesprzedaży w Polsce na ok. 10 mln euro rocznie.

Piotr Walter, prezes TVN broni zakupu. - Wiemy, co w najbliższych latach zamierzamy zmienić w Mango z wykorzystaniem potencjału grupy TVN. I na tych zamierzeniach oparliśmy naszą wewnętrzną wycenę spółki bazującą na zwielokrotnionych przychodach w przyszłości - mówi "GW" szef TVN.

Mango 24 to jedyny całodobowy kanał telesprzedażowy w Polsce dostępny w ofercie operatorów kablowych i platform satelitarnych o zasięgu ponad 5 milionów gospodarstw domowych.

Grupa TVN nadaje jedenaście programów telewizyjnych: TVN, TVN Siedem, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, ITVN, TVN Gra, TVN Lingua, TVN Med, Discovery Historia. Grupa TVN jest także właścicielem wiodącego polskiego portalu internetowego, Onet.pl.

Dołącz do dyskusji: TVN wchodzi w rynek telesprzedaży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl