TVN: Rynek reklamy TV wzrósł o 9,9 proc. do 668 mln zł
Wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła w III kw. 2010 r. o 9,9 proc. do 668 mln zł wobec 608 mln zł przed rokiem, wynika z prezentacji grupy medialnej TVN dla inwestorów. Dane dotyczą przychodów reklamowych i są oparte o szacunki własne i informacje Starlink.
Przychody z reklamy telewizyjnej TVN wzrosły w III kw. o 13,2 proc. r/r do 224 mln zł wobec 198 mln zł przed rokiem. TVN ocenia, że jego udział w rynku reklamy telewizyjnej w III kw. wyniósł 34 proc. i był o 1 pkt proc. wyższy niż przed rokiem. Według tych szacunków, 30 proc. rynku przypadało na TVP (wobec 32 proc. przed rokiem), a 26 proc. na Polsat (wobec 28 proc. w III kw. 2009 r.).
TVN podał, że dzięki wzmocnionej letniej ramówce i silnemu otwarciu sezonu jesiennego mógł podwyższyć ceny, jednocześnie notując wyższy "sell out". Równocześnie przychody abonamentowe jego kanałów tematycznych wzrosły o 8 proc. dzięki poprawie bazy odbiorców.
Narastająco w I-III kw. 2010 roku grupa TVN miała 26,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 178,16 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1740,36 mln zł wobec 1443,01 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TVN: Rynek reklamy TV wzrósł o 9,9 proc. do 668 mln zł