TVN jesienią bez „Top model”. Wycofał się sponsor
Telewizja TVN nie pokaże jesienią trzeciej edycji programu „Top model. Zostań modelką!”. Show stracił bowiem głównego sponsora, którym był Procter & Gamble. - Program wróci na antenę wiosną przyszłego roku - zapewnia nas Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN.
Procter & Gamble był głównym sponsorem „Top model” przez pierwsze dwie edycje. Spółka promowała w reality-show przede wszystkim markę kosmetyków Max Factor. Uczestniczki korzystały z jej produktów, a nagrodą główną w obu edycjach był kontrakt właśnie na reklamowanie tej marki. Poza tym w programie promowany był także szampon Pantene-ProV.
O tym, że dotychczasowy główny sponsor „Top model” nie będzie współpracował z TVN przy trzeciej edycji formatu, napisał w wtorek „Fakt”. Jak twierdzi dziennik, firma miała podjąć taką decyzję, bo nie chce być kojarzona z kontrowersyjnym wizerunkiem jurorów programu - Dawida Wolińskiego i Marcina Tyszki (wiosną wystąpili oni w reality-show „Woli i Tysio na pokładzie”, który zebrał sporo negatywnych opinii).
- Nie wiem skąd pochodzą te informacje, trudno mi się do nich odnieść - komentuje doniesienia "Faktu" w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Małgorzata Mejer, rzecznik prasowa Procter & Gamble w Polsce. - Dobieramy narzędzia komunikacyjne w zależności od potrzeb naszych marek. W momencie, gdy to było uzasadnione tymi potrzebami, to wykorzystywaliśmy w komunikacji program „Top model” - mówi nam tylko.
- Nic o tym nie słyszałem, by powodem tej decyzji miał być wizerunek jurorów. To raczej efekt nie najlepszej sytuacji na rynku reklamowym. Procter & Gamble jako sponsor główny dawał nam potężne pieniądze - zdradza nam osoba z TVN.
Stacja rozpoczęła poszukiwanie nowego sponsora i nie zamierza odwoływać ostatniego z precastingów do show (pozostałe trzy już się odbyły). Odbędzie się on zgodnie z planem 6 lipca br. w Warszawie. Potem nagrane zostaną castingi z jurorami. Natomiast odcinki z udziałem finalistek, które zamieszkają w specjalnym domu, realizowane mają być nie latem, ale jesienią br. Program pojawi się na antenie wiosną 2013 roku. Bez zmian pozostaje skład jury show (Katarzyna Sokołowska, Dawid Woliński, Marcin Tyszka) i prowadząca (Joanna Krupa).
„Top model” TVN nadaje od jesieni 2010 roku. Pierwsza edycja gromadziła 2,56 mln widzów i miała 18,8 proc. udziału, zaś nadawaną rok później drugą serię śledziło 2,7 mln osób, a jej udział wynosił 21,5 proc. (dane Nielsen Audience Measurement). Program oparty jest na formacie ”American's Next Top Model”, a jego producentem wykonawczym jest firma Rochstar.
Na razie TVN nie podaje, jaka pozycja zastąpi „Top model” jesienią w środowym paśmie o 21.30. - Pracujemy nad innymi projektami i za kilka tygodni będziemy gotowi, żeby o nich poinformować - ucina Bogdan Czaja,. Obecnie wiadomo, że jesienią br. TVN wprowadzi na antenę dwie nowości - reality-show „Masterchef” (dowiedz się więcej) i serial obyczajowy „Lekarze” (więcej na ten temat).
Jak wczoraj informowaliśmy, z powodu kryzysu reklamowego Grupa TVN zrezygnowała też z realizacji drugiej serii sitcomu „Reguły gry”, nadawanego przez TVN7 (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: TVN jesienią bez „Top model”. Wycofał się sponsor