TV Republika: prawie cztery razy mniej reklam, ceny spotów w dół
W czerwcu w TV Republika reklamowało się tylko 71 firm i wyemitowano blisko 4 razy mniej reklam niż rok temu. Niższe są też ceny spotów - teraz kosztują połowę tego co w marcu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarł serwis Wirtualnemedia.pl wynika, że w czerwcu tego roku w TV Republika reklamowało się zaledwie 71 firm, podczas gdy rok temu o tej porze na antenie stacji prezentowało się 204 reklamodawców.
Spadek ich liczby to wciąż pokłosie obraźliwych komentarzy, które padły m.in. z ust Jana Pietrzaka czy Marka Króla na antenie tej stacji w styczniu br. Pierwszy mówił o barakach dla uchodźców, a drugi - o czipowaniu ich jak psy. W odpowiedzi na te słowa wielu reklamodawców zdecydowało, że nie będą emitować swoich reklam w TV Republika, m.in. IKEA, mBank, Wedel i wielu innych.
W czerwcu na antenie stacji pojawiło się też mniej reklam - było ich 3672, podczas gdy w czerwcu 2023 roku - 13367. Mimo mniejszej ich liczby, stacja cennikowo zarobiła więcej. W czerwcu br. jej wpływy z reklam wyniosły 30,29 mln zł, podczas gdy rok temu - 6,25 mln zł.
Czytaj także: Bojkot reklamodawców
Taki wzrost przychodów reklamowych to skutek sporej podwyżki cen - przed rokiem za 30-sek. spot reklamodawcy płacili zaledwie 550 zł, zaś w czerwcu tego roku - 13,8 tys. zł (cena netto, bez rabatów).
Zajmujące się sprzedażą czasu antenowego w TV Republika biuro reklamy Polsat Media od stycznia tego roku - po tym, jak oglądalność tej stacji zaczęła skokowo rosnąć - podnosiło z miesiąca na miesiąc stawki za emisję. W lutym cena wzrosła do 14,1 tys. zł, w marcu - do 20,1 tys. zł, w kwietniu - do 23,7 tys. zł, w maju - do 26,4 tys. zł.
Od czerwca ceny spotów zaczęły maleć - do 13,8 tys.zł. W cenniku na lipiec jest jeszcze taniej, bo najdroższa reklama kosztuje już tylko 10,2 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: TV Republika: prawie cztery razy mniej reklam, ceny spotów w dół