TV.Disco ma cztery razy mniej widzów niż Polo TV, najwięcej traci MTV
Najpopularniejszym kanałem muzyczno-młodzieżowym była w marcu br. Viva, najwięcej ponownie straciło MTV, a liderem wzrostu była radiowa Czwórka. W zestawieniu zadebiutował kanał TV.Disco, który ma jednak na starcie zdecydowanie niższą oglądalność od Polo TV.
Viva Polska pozostaje na czele zestawienia, ale co miesiąc notuje spadki widowni. Nie inaczej było w marcu br., gdy udział tej telewizji spadł o 18,6 proc. i wyniósł 0,44 proc. Na drugim miejscu utrzymał się 4fun.tv, którego wynik zmalał o 10,9 proc. do 0,27 proc. Trzecia była Eska TV. Jej udział wzrósł aż o 137,2 proc., co zapewniło temu kanałowi awans z pozycji czwartej i osiągnięcie udziału na poziomie 0,20 proc.
Największy spadek w marcu br. zanotował kanał MTV Polska. Jego udział zmniejszył się niemal o połowę i wyniósł 0,13 proc. Stacja ta spadła z miejsca trzeciego na piąte. Najwięcej w zestawieniu zyskała niszowa telewizja Czwórka Polskie Radio, zajmująca ostatnią lokatę. Jej udział wzrósł cztery razy, ale i tak pozostał na bardzo niskim poziomie (0,01 proc.).
W marcu br. po raz pierwszy pomiarem telemetrycznym został objęty kanał TV.Disco z muzyką dance i disco polo. Zadebiutował on w rankingu na miejscu szóstym z wynikiem ma poziomie 0,04 proc. To pięć razy mniejszy udział od tego notowanego przez konkurencyjne Polo TV, które znalazło się na pozycji czwartej i miało 0,20 proc. udziału. Co ciekawe, zasięg techniczny Polo TV w zeszłym miesiącu wynosił 25,2 proc., a TV.Disco - 22,2 proc.
marzec | wszyscy 4+ | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 35 175 | 0,543 | 27 850 | 0,442 |
4fun.tv | 19 627 | 0,303 | 17 023 | 0,270 |
Eska TV | 5 598 | 0,086 | 12 883 | 0,204 |
Polo TV | - | - | 12 269 | 0,195 |
MTV Polska | 15 432 | 0,238 | 7 908 | 0,125 |
TV.DISCO | - | - | 2 714 | 0,043 |
VH1 Europe | - | - | 1 935 | 0,031 |
Rebel.tv | 709 | 0,011 | 1 045 | 0,017 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 955 | 0,015 |
Czworka Polskie Radio | 103 | 0,002 | 491 | 0,008 |
W grupie widzów w wieku 13-29 lat, trzy pierwsze miejsca były takie same. Liderem była Viva Polska (1,18 proc. udziału, spadek o 20,1 proc.), na drugiej pozycji uplasowała się telewizja 4fun.tv (0,9 proc., + 4 proc.), a trzecia była Eska TV (0,66 proc., + 214,8 proc.).
Wśród młodych widzów największy spadek także zanotował kanał MTV Polska (- 52,8 proc.), a najwięcej zyskała również Czwórka (+ 266,7 proc.). udział Polo TV w tej grupie wyniósł 0,36 proc., a TV.Disco - 0,08 proc.
marzec | wszyscy 13-29 | |||
2011 | 2012 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
VIVA Polska | 14 160 | 1,472 | 10 825 | 1,176 |
4fun.tv | 8 325 | 0,866 | 8 293 | 0,901 |
Eska TV | 2 015 | 0,209 | 6 052 | 0,658 |
MTV Polska | 7 904 | 0,822 | 3 573 | 0,388 |
Polo TV | - | - | 3 287 | 0,357 |
TV.DISCO | - | - | 755 | 0,082 |
VH1 Europe | - | - | 693 | 0,075 |
Rebel.tv | 302 | 0,031 | 200 | 0,022 |
Czworka Polskie Radio | 31 | 0,003 | 97 | 0,011 |
Kino Polska Muzyka | - | - | 34 | 0,004 |
W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w marcu br. najwięcej pozycji (siedem) umieściła Viva Polska. Nadawany na jej antenie program “100% Viva” zajął też miejsce pierwsze z oglądalnością na poziomie 137 tys. widzów.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
100% VIVA | VIVA Polska | 136 922 | 0,91 |
WEEKEND Z JANKESEM | Eska TV | 125 534 | 2,46 |
VIVA MJUZIK KLIIIZ SUPER STAR | VIVA Polska | 124 710 | 0,74 |
HIT ME /PROG.MUZ.POL./ | 4fun.tv | 124 206 | 0,93 |
VIVA FAN NUMBER 1 /PROG.ROZR.POL./ | VIVA Polska | 123 018 | 1,13 |
LOWY KROLA DISCO | VIVA Polska | 121 875 | 1,38 |
DISCO PONAD WSZYSTKO | VIVA Polska | 119 680 | 1,34 |
WEEK TOP 10 | VIVA Polska | 112 909 | 0,95 |
NEWS /PROG.MUZ.INFO.POL./ | 4fun.tv | 111 374 | 1,16 |
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./ | VIVA Polska | 104 722 | 0,81 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: TV.Disco ma cztery razy mniej widzów niż Polo TV, najwięcej traci MTV