W tym kraju wycofano kanały MTV. Operatorzy szukają zamienników
1 stycznia 2025 roku dostępne w całej Europie kanały MTV Live HD, MTV Hits i MTV 90s kończą nadawanie na rynku holenderskim. Operatorzy Ziggo, Odido i Delta szukają stacji muzycznych o zbliżonym profilu, które mogą je zastąpić.
Portal totaaltv.nl poinformował, że przyczyną ograniczenia liczby kanałów Paramount Global w Holandii jest zmiana przyzwyczajeń widzów. Coraz częściej słuchając muzyki sięgają oni po YouTube czy Spotify, a nie tradycyjne stacje telewizyjne. Uszczuplenie oferty MTV nie jest pierwszym tego typu krokiem w tym kraju. Wcześniej portfolio kanałów ograniczyły na przykład Disney czy Warner Bros. Discovery, skupiając się na rozwoju swoich serwisów streamingowych.
Jakie kanały zastąpią wycofywane stacje MTV?
Ziggo poinformował, że zastąpi usuwane stacje innymi, ale nie ogłosił jeszcze jakimi. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku operatorów Odido i Delta. KPN, który ma w ofercie jedynie MTV Live HD zdecydował, że od 1 stycznia na kanale 116. w miejsce tej stacji pojawi się MTV 00s. Kanał będzie dalej oferowany w dodatkowym pakiecie Plus. Pierwszy o zmianach w portfolio Paramount Global poinformował satkurier.pl.
W Polsce w portfolio Paramount Global są: MTV Polska, Comedy Central, Polsat Comedy Central Extra, Nickelodeon, TeenNick, Nick Jr. NickMusic, Nicktoons, Paramount Network, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s, MTV Live HD, MTV Hits i Club MTV. Firma jest też razem z Comcast współwłaścicielem serwisu streamingowego SkyShowtime.
W Polsce mimo YouTube i Spotify, utrzymuje się wiele kanałów muzycznych i muzyczno-rozrywkowych. Poza stacjami MTV są to: Stars.TV, Polo TV, Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Vox Music TV, 4fun.tv 4fun Kids, 4fun Dance, Polsat Music, Disco Polo Music, Nuta.TV, Nuta Gold, Power TV, Junior Music, Kino Polska Muzyka, Mixtape, Music Box, Jazz. W ostatnich latach Polsat przejął stacje Grupy ZPR i 4fun.tv. Z danych Nielsena wynika, że w lutym 2024 roku liderem rynku był Polo TV (0,32 proc. udziału w rynku). Na podium znalazły się też: Eska TV (0,22 proc.) i Stars.TV (0,14 proc.).
Choć marka MTV istnieje na świecie od ponad 40 lat, to główna antena stacji skupia się na programach rozrywkowych. We wspomnianym okresie kanał miał tylko 0,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Kanały typu MTV Live HD, MTV Hits, MTV 80s, MTV 90s, MTV 00s czy Club MTV są oferowane przez dostawców płatnej telewizji i serwisy streamingowe. Ich atutem jest brak reklam, a minusem zbyt częste powtórki teledysków.
Dołącz do dyskusji: W tym kraju wycofano kanały MTV. Operatorzy szukają zamienników
Jakość techniczna w większości fatalna (SD i niskiej jakości klipy rodem z analogowych kaset VHS).