“Top model 2” hitem TVN, 36 mln zł z reklam
Druga edycja programu TVN “Top model. Zostań modelką!” cieszyła się większą widownią niż pierwsza odsłona formatu i pokonała propozycje pozostałych czołowych graczy rynku telewizyjnego Wpływy reklamowe wyniosły 36 mln zł.
Średnia oglądalność 14 odcinków “Top model 2” wyniosła 2,7 mln widzów. W czasie nadawania reality-show TVN wybierało 21,5 proc. widzów z grupy 4+ i co czwarty widz z grupy wiekowej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, pokazywana rok temu pierwsza odsłona formatu miała słabsze wyniki - każdy jej odcinek oglądało bowiem przeciętnie 2,56 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 18,8 proc. i 22,8 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania “Top model 2” (środy 21.30 - 22.25) TVN nie dawał szans konkurencji. W grupie 4+ drugą pozycję zajął Polsat z wynikiem na poziomie 13,55 proc., nadający wówczas filmy fabularne. Na podium uplasowała się jeszcze Dwójka (końcówka “Rodzinki.pl”, filmy; 12,57 proc.), poza trójką znalazła się Jedynka (m.in. “Rezydencja”, “Wybory Polaków”; 11,67 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej przewaga TVN nad Polsatem wyniosła ponad 10 pkt. proc.
>>> Olga Kaczyńska wygrała "Top model" (dużo zdjęć)
Druga edycja programu przyniosła z reklam 36 mln zł, o ponad 10 mln zł więcej niż rok temu. Reality-show oglądały głównie kobiety, widzowie między 25 a 44. rokiem życia i ci mający pięćdziesiąt kilka lat, mieszkańcy małych, średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Zwyciężczynią drugiej serii “Top model” została Olga Kaczyńska, która pokonała w finale Michalinę Manios i Annę Bałon. Wygrała kontrakt z międzynarodową agencją modelek, kontrakt z marką „Max Factor” oraz sesję okładkową w magazynie „Glamour”.
fot. Olga Kaczyńska autor: TVN/Bartosz Krupa/East News
TVN wstępnie planuje, że trzecia edycja reality-show “Top model” pojawi się na antenie jesienią 2012 roku.
Widownia “Top model 2” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
07-09-2011 | 2 541 981 | 20,91% | 24,08% |
14-09-2011 | 2 724 641 | 22,23% | 25,40% |
21-09-2011 | 2 618 949 | 22,18% | 24,93% |
28-09-2011 | 2 884 312 | 24,00% | 30,10% |
05-10-2011 | 2 549 432 | 20,84% | 24,18% |
12-10-2011 | 2 760 534 | 21,35% | 25,81% |
19-10-2011 | 2 790 281 | 21,56% | 25,28% |
26-10-2011 | 2 842 109 | 21,95% | 25,70% |
02-11-2011 | 2 777 900 | 22,36% | 26,83% |
09-11-2011 | 2 752 990 | 21,44% | 24,16% |
16-11-2011 | 2 578 268 | 20,23% | 22,93% |
23-11-2011 | 2 518 469 | 18,76% | 21,70% |
30-11-2011 | 2 692 179 | 20,72% | 24,47% |
07-12-2011 | 2 718 769 | 22,32% | 25,22% |
Średnia | 2 697 666 | 21,50% | 25,04% |
Oglądalność reality-show na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN-Top model | 2 697 666 | 21,50% | 25,04% |
TVP 1 | 1 455 754 | 11,67% | 7,80% |
TVP 2 | 1 568 773 | 12,57% | 13,81% |
Polsat | 1 690 703 | 13,55% | 14,68% |
Profil widowni formatu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 32,72% | 68 |
Kobiety | 67,28% | 130 | |
Wiek | 4-9 | 2,01% | 34 |
10-15 | 5,41% | 80 | |
16 - 19 | 4,60% | 82 | |
20 - 24 | 5,69% | 72 | |
25 - 29 | 11,81% | 133 | |
30 - 34 | 11,06% | 134 | |
35 - 39 | 8,06% | 109 | |
40 - 44 | 6,88% | 107 | |
45 - 49 | 5,72% | 83 | |
50 - 54 | 9,07% | 113 | |
55 - 59 | 10,21% | 132 | |
60 | 19,48% | 97 | |
Wlk. miasta | Wieś | 28,66% | 73 |
< 50 tys. | 25,73% | 107 | |
50-100 tys. | 8,47% | 98 | |
100-200 tys. | 12,11% | 150 | |
> 200 tys. | 25,03% | 124 | |
Zawód | Top management | 11,18% | 129 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,48% | 136 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,62% | 93 | |
Emeryci | 25,43% | 99 | |
Inni | 24,29% | 79 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 43,57% | 97 |
Średnie | 31,56% | 107 | |
Wyższe | 17,45% | 139 | |
Inne | 7,42% | 58 |
Dołącz do dyskusji: “Top model 2” hitem TVN, 36 mln zł z reklam
Zupełnie inna niż się spodziewacie...