„Top Gear” mocno w dół, zyskuje „Auto Świat Poradnik”
W lutym 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1,34 proc. i wyniosła 106 535 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 13,25 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 72 456 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 49 980 egz., po wzroście o 0,52 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 45 051 egz., po wzroście o 4,14 proc. - największym w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 22,29 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 31 985 egz.
Wirtualnemedia.pl |
luty |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 904 |
106 535 |
106 535 |
194 989 |
105 128 |
105 128 |
Auto Świat |
117 531 |
73 444 |
72 456 |
130 642 |
88 846 |
83 521 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
90 000 |
49 980 |
49 980 |
88 000 |
49 722 |
49 722 |
Auto Świat Poradnik |
67 989 |
45 051 |
45 051 |
71 996 |
43 261 |
43 261 |
Top Gear |
63 997 |
31 985 |
31 985 |
72 986 |
41 159 |
41 159 |
Auto Motor i Sport |
52 040 |
26 068 |
26 068 |
54 412 |
28 677 |
28 677 |
Świat Motocykli |
27 000 |
15 574 |
15 574 |
30 000 |
15 650 |
15 650 |
Automobilista |
19 400 |
7 614 |
7 459 |
19 700 |
8 224 |
8 189 |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 1,23 proc., a wynik „Auto Świata” - o 2,60 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 26,45 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto”, a najwięcej stracił tutaj „Top Gear” - było to 39,39 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
luty |
styczeń |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 904 |
106 535 |
106 535 |
194 874 |
105 336 |
105 243 |
Auto Świat |
117 531 |
73 444 |
72 456 |
119 481 |
71 667 |
70 620 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
90 000 |
49 980 |
49 980 |
87 972 |
39 709 |
39 524 |
Auto Świat Poradnik |
67 989 |
45 051 |
45 051 |
69 996 |
36 489 |
36 489 |
Top Gear |
63 997 |
31 985 |
31 985 |
89 974 |
52 770 |
52 770 |
Auto Motor i Sport |
52 040 |
26 068 |
26 068 |
51 997 |
29 102 |
29 102 |
Świat Motocykli |
27 000 |
15 574 |
15 574 |
37 000 |
15 717 |
15 717 |
Automobilista |
19 400 |
7 614 |
7 459 |
19 500 |
7 826 |
7 826 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Top Gear” mocno w dół, zyskuje „Auto Świat Poradnik”