Toblerone musi usunąć górski szczyt z opakowań
Firma Mondelez musi usunąć z opakowań czekolad Toblerone wizerunek górskiego szwajcarskiego szczytu Matterhorn. Zobowiązują ją do tego przepisy.
Toblerone ma usunąć szczyt Matterhorn z opakowania po tym, jak część produkcji czekolady została przeniesiona poza Szwajcarię.
Opakowanie czekolady w kształcie piramidy, który odzwierciedla alpejski szczyt, zostanie poddane renowacji etykiet i będzie zawierał podpis założyciela.
Amerykańska firma Mondelez, producent Toblerone poinformowała, że obraz góry o wysokości 4478 m zostanie zastąpiony bardziej ogólnym szczytem. Ten wizerunek pojawił się na opakowaniach marki po raz pierwszy w 1970 roku.
Do zmiany zobowiązują surowe zasady dotyczące „szwajcarskości”, które wprowadzono w 2017 roku.
Wynika z nich, że symbole narodowe nie mogą być używane do promowania produktów na bazie mleka, które nie są wytwarzane wyłącznie w Szwajcarii. Dla innych środków spożywczych próg wynosi co najmniej 80 proc.
W oświadczeniu Mondelez przekazał, że przenosi część produkcji poza kraj, aby „odpowiedzieć na zwiększony popyt na całym świecie i rozwijać markę Toblerone".
Firma zdradziła, że nowe opakowanie Toblerone będzie zawierało „charakterystyczny nowy krój pisma i logo Toblerone, które czerpią dalszą inspirację z archiwów Toblerone i podpisu naszego założyciela, Toblera”.
Toblerone, górska czekolada wytwarzana ze szwajcarskiego mleka z miodem i migdałowym nugatem, po raz pierwszy trafiła do sprzedaży w 1908 roku w Bernie, stolicy Szwajcarii. Ale dopiero w 1970 r. postrzępiona sylwetka Matterhorn zadebiutowała na opakowaniu, wcześniej widniał na nim berneński niedźwiedź i orzeł.
W 2016 roku Toblerone wzbudził kontrowersje, zmieniając projekt tabliczki czekolady, rozdzielając charakterystyczne trójkątne kawałki, aby obniżyć koszty.Po wielu krytykach firma wróciła do pierwotnego kształtu dwa lata później.
Dołącz do dyskusji: Toblerone musi usunąć górski szczyt z opakowań