Nielsen przygotował badania dotyczące TikToka. Treści zawarte na platformie są według użytkowników "autentyczne i szczere"
Tiktok przedstawia wyniki badań dotyczących zainteresowania użytkowników i autentyczności publikowanych na aplikacji treści.
TikTok we współpracy z firmą analityczną Nielsen przeprowadzili badania na 8000 użytkownikach aplikacji z całego świata. Analitycy chcieli lepiej zrozumieć postrzeganie treści i autentyczności platformy w porównaniu z innymi czołowymi konkurentami segmentu mediów społecznościowych. Natomiast celem analizy było zbadanie trzech ważnych czynników - wartości TikToka, percepcji użytkowników i oceny relacji między reklamami i konsumentami.
Użytkownicy TikToka mogą „poczuć się sobą” na platformie
Badanie Nielsena udowadnia, że użytkownicy z całego świata uważają treści udostępniane na TikToku za autentyczne, szczere, niefiltrowane i wyznaczające trendy - czytamy w opracowaniu przygotowanym przez platformę społecznościową.
Z badań wynika, że TikTok jest miejscem, w którym użytkownicy czują się bezpiecznie. Średnio 64 proc. badanych uważa, że platforma pozwala im na „bycie sobą”, a blisko 56 proc. twierdzi, że może publikować tam filmy, których nie opublikowałoby w innym miejscu. Należy tu zauważyć, że wyniki te nie są powiązane z określoną kulturą, czy przynależnością państwową - jest to trend globalny. Z badania wynika, że bardzo podobnych odpowiedzi udzielali mieszkańcy Kanady, Brazylii, Indonezji czy Rosji.
Dodatkowo ankietowani czują, że na platformie mogą być autentyczni i szczerzy. Średnio 53 proc. badanych uważa, że osoby publikujące treści na TikToku przedstawiają “prawdziwe wersje siebie”. Platforma zaznacza, że ten czynnik jest niezwykle istotny dla reklamodawców, ponieważ zwiększony poziom zaufania prowadzi do silniejszego zaangażowania i zapewnia lepiej działające relacje między markami, a klientami. Jak wynika z przedstawionych badań, TikTok może mieć również pozytywny wpływ na użytkowników. Na pytanie - “Dlaczego wracasz do tej platformy?” - aż 31 proc. ankietowanych udzieliło odpowiedzi, że aplikacja „podnosi ich na duchu”.
Doskonałe miejsce do promocji marki
Medium społecznościowe podzieliło się również statystykami związanymi z reklamą na serwisie:
- Na całym świecie średnio 79 proc. użytkowników TikToka uważa treści na platformie za wyjątkowe lub zróżnicowane, a 68 proc. ankietowanych uważa, że treści reklamowe są unikatowe lub różniące się od tych, które pojawiają się na platformach konkurencyjnych,
- Średnio 60 proc. globalnych użytkowników (z wyłączeniem Stanów Zjednoczonych) TikToka twierdzi, że śledzi firmy i marki na TikTok, natomiast około 52 proc. użytkowników platformy twierdzi, że szuka produktów lub robi zakupy za pośrednictwem TikToka,
- Podczas gdy większość krajów stwierdziła, że TikTok oferuje unikalne treści, indonezyjscy użytkownicy TikToka uważają, że w przestrzeni mobilnej nie ma lepszej aplikacji niż TikTok, a aż 91 proc. użytkowników z tego kraju uważa, że z treści na TikToku różnią się od tych, które są udostępniane na konkurencyjnych platformach.
TikTok to globalna wspólnota
TikTok może się również pochwalić wysokimi współczynnikami poczucia wspólnoty wśród użytkowników na podstawie wielu wskaźników:
- Średnio 59 proc. użytkowników TikToka ma poczucie wspólnoty, gdy korzystają z aplikacji,
- Około 77 proc. użytkowników uważa, że platforma ta jest miejscem, w którym ludzie mogą otwarcie wyrazić siebie,
- Około 84 proc. użytkowników aplikacji twierdzi, że na platformie trafia na treści, do których mogą się odnieść.
Równocześnie platforma notuje wysokie współczynniki zaangażowania użytkowników aplikacji:
- 70 proc. użytkowników platformy twierdzi, że to platforma, którą poleciliby innym,
- 77 proc. użytkowników TikToka twierdzi, że czyta komentarze do postów i filmów na platformie.
Przedstawione badania dość skutecznie opisują przyczyny globalnego sukcesu platformy, wszak zaangażowanie użytkowników i poczucie bezpieczeństwa są jednymi z najważniejszych czynników dla współczesnych mediów społecznościowych. Wydaje się, że TikTok znacznie skuteczniej trafia do młodszych pokoleń niż konkurencja w postaci Instagrama czy Youtube, co może wynikać ze zmiany pokoleniowej, ale również z lepszego projektu i formuły platformy.
TikTok z poradnikiem, jak wspierać osoby zmagające się z problemami psychicznymi
Na platformie udostępniono specjalny poradnik zawierający wskazówki, jak wspierać osoby zmagające się z problemami natury psychicznej. Został on opracowany z pomocą niezależnych ekspertów, aby wspierać tych, którzy chcą opowiadać swoje historie. Poradniki, które jako materiał informacyjny są dostępne w Centrum Bezpieczeństwa TikToka, zawierają również wskazówki, jak rozmawiać z osobą, która może mieć problemy lub znajdować się w niebezpieczeństwie.
Dołącz do dyskusji: Nielsen przygotował badania dotyczące TikToka. Treści zawarte na platformie są według użytkowników "autentyczne i szczere"
Mogę być sobą - tj. pajacować, robić z siebie pośmiewisko?
Przecież wasi koledzy, rodzice i szefowie też mogą was tak znaleźć.
Lepiej się tam czują? Uciekają przed rzeczywistością, pogłębiają problemy.
Na przyklad w podduszaniu sie 11 latek lub robieniu kregu ognia na lustrze z lakieru do wlosow zginęło mnóstwo nastolatków.
To są autentyczne dane z zakładów pogrzebowych,gdzie juz nie ma tak wesolo jak na ich autentycznych tresciach.