Tylko 622 tys. widzów „The Wall. Wygraj marzenia”. Oglądalność teleturnieju po przeniesieniu do TVP2 spadła o połowę
Trzeci sezon teleturnieju „The Wall. Wygraj marzenia” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 622 tys. widzów, o 630 tys. osób mniej niż pokazywany rok temu początek drugiej serii w TVP1. Produkcja daje Dwójce ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym.
Nowe odcinki „The Wall. Wygraj marzenia” na antenie TVP2 oglądać można w niedziele o godz. 20.05, począwszy od 8 września br. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków (do 22 września) wyniosła 622 tys. osób, co przełożyło się na 4,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,26 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu do początku drugiego sezonu, emitowanego jesienią ub.r. w TVP1 w piątki około godz. 20.35, teleturniej stracił 630 tys. widzów. Średnia widownia trzech pierwszych odcinków (pokazanych w okresie od 14 września do 5 października ub.r.) wyniosła 1,25 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 8,60 proc., 7,99 proc. oraz 7,90 proc. udziału.
Program „The Wall. Wygraj marzenia” wraz z początkiem września br. przeniesiony został z TVP1 do TVP2, ponieważ Telewizja Polska postanowiła ujednolicić pasma na swoich głównych antenach. - „The Wall” swoim nastrojem bardziej pasuje do niedzielnego wieczoru i może być dobrym rozrywkowym uzupełnieniem oferty seriali emitowanych w TVP1 - kilka tygodni temu komentował nam Jacek Kurski, prezes publicznego nadawcy.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 8 września br. Zgromadził on przed telewizorami 678 tys. oglądających.
Dwójka w paśmie nadawania programu zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest TVP1, która emitując wtedy prognozę pogody i „Wojenne dziewczyny”, osiąga 13,75 proc. udziału. Drugi jest TVN („MasterChef”; 11,17 proc.), a trzeci - Polsat („Kabaret na żywo”; 9,81 proc.).
Również wśród widzów w grupach16-49 i 16-59 Jedynka jest czwarta.
„The Wall. Wygraj marzenia” to teleturniej, który powstaje na licencji amerykańskiego formatu „The Wall”. W każdym odcinku występuje para uczestników, którzy odpowiadają na pytania.
Kluczową rolę odgrywa wysoka ściana u spodu której znajduje się 15 kieszeni z określonymi kwotami pieniędzy - od 1 do 100 tys. złotych. Po każdym pytaniu, ze szczytu labiryntu spada kula i odbija się od gęsto rozmieszczonych kołków, które w nieprzewidywalny sposób zmieniają trajektorię kuli tak, że do ostatniego momentu nie wiadomo, w którą z 15 kieszeni otworów kula wpadnie i jaką wskaże kwotę. Program prowadzi Maciej Kurzajewski.
Producentem wykonawczym polskiej wersji jest Endemol Shine Polska.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.
Dołącz do dyskusji: Tylko 622 tys. widzów „The Wall. Wygraj marzenia”. Oglądalność teleturnieju po przeniesieniu do TVP2 spadła o połowę