1,6 mln widzów teleturnieju „The Wall. Wygraj marzenia”. 13,07 mln zł z reklam
Nowy teleturniej „The Wall. Wygraj marzenia” oglądało średnio 1,58 mln widzów. Produkcja dała Jedynce trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Wpływy z reklam wyniosły 13,07 mln zł.
„The Wall. Wygraj marzenia” na antenie TVP1 oglądać można było w piątki o godz. 20.30, w okresie od 22 września ub.r. do 1 czerwca br. Średnia widownia wszystkich 35 premierowych odcinków wyniosła 1,58 mln osób, co przełożyło się na 10,67 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,41 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,34 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył się odcinek pokazany 29 grudnia ub.r. Zgromadził on przed telewizorami 2,04 mln oglądających.
Jedynka w paśmie nadawania nowego programu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był Polsat, który emitując wtedy gł. „Wyspę przetrwania”, „Taniec z Gwiazdami” i filmy fabularne, osiągał 12,16 proc. udziału. Druga była TVP2 (gł. końcówka „Barw szczęścia” i „O mnie się nie martw”, 11,19 proc. udziału)., a czwarty - TVN (filmy; 10,06 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka zajęła miejsce czwarte.
Wpływy reklamowe wokół premierowych emisji teleturnieju wyniosły 13,07 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„The Wall. Wygraj marzenia” to teleturniej, który powstaje na licencji amerykańskiego formatu „The Wall”. W każdym odcinku występuje para uczestników, którzy odpowiadają na pytania.
Kluczową rolę odgrywa wysoka ściana u spodu której znajduje się 15 kieszeni z określonymi kwotami pieniędzy - od 1 do 100 tys. złotych. Po każdym pytaniu, ze szczytu labiryntu spada kula i odbija się od gęsto rozmieszczonych kołków, które w nieprzewidywalny sposób zmieniają trajektorię kuli tak, że do ostatniego momentu nie wiadomo, w którą z 15 kieszeni otworów kula wpadnie i jaką wskaże kwotę. Program prowadzi Paweł Orleański.
Producentem wykonawczym polskiej wersji jest Endemol Shine Polska.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,6 mln widzów teleturnieju „The Wall. Wygraj marzenia”. 13,07 mln zł z reklam
Cieszy również to, że widzowie doceniają dobrze zrealizowane teleturnieje wiedzowe. The Wall łączy oczywiście elementy show, lecz w zdobyciu wygranej wiedza odgrywa ważną rolę (zazwyczaj gracze nieznający odpowiedzi na pytania wychodzą z zerem, od święta podpisują kontrakt na jakieś paręnaście tysięcy złotych).
Największą konkurencją "The Wall" był oczywiście "Taniec z Gwiazdami" - zastanawia mnie głupota tych ludzi, co to oglądają. Nie lepiej wybrać chociażby dobry film na TVN-ie lub zajrzeć do oferty stacji tematycznych? Lepiej oglądać żenujące pląsy pseudogwiazd (bo prawdziwych gwiazd w tym programie już nie ma)? Żałosne.
Liczę na kolejną edycję "The Wall". Na palcach jednej ręki można wyliczyć programy, które tak, jak ten udały się telewizji Kurskiego.