„Tele Tydzień” w dół, „Wprost” i „Viva!” mocno w górę
W sierpniu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy reklamowe „Wprost” i „Viva!”, a jako jedyny z czołówki minimalny spadek zanotował „Tele Tydzień”.
Cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich magazynów w sierpniu br. wyniosły prawie 139 mln zł, czyli o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) dla portalu Wirtualnemedia.pl. To pierwszy wzrost tych przychodów w bieżącym roku – w lipcu magazyny zarobiły z reklam o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat), a w całym I półroczu – o 0,55 proc. mniej (więcej na ten temat).
Liderem wśród magazynów pod względem cennikowych wpływów reklamowych pozostał w minionym miesiącu „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), ale zarobił o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Z drugiej strony przychody reklamowe „Wprost” (AWR „Wprost”) „na papierze” zwiększyły się w skali roku o 72,6 proc., a w przypadku „Vivy!” (Edipresse Polska) taki wzrost wyniósł 46,4 proc.
Natomiast „Claudia” (G+J Polska) cennikowo zarobiła z reklam o 27,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) – o 18,3 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
VIII.2010 | VIII.2009 | |
Tele Tydzień | 7 231 876 zł | 7 269 340 zł |
Newsweek Polska | 5 939 300 zł | 5 019 250 zł |
Wprost | 5 221 500 zł | 3 025 030 zł |
Claudia | 4 863 208 zł | 3 823 763 zł |
Viva! | 4 070 942 zł | 2 781 858 zł |
monitorowane tytuły razem | 138 987 102 zł | 132 516 830 zł |
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” w dół, „Wprost” i „Viva!” mocno w górę