Tablica.pl najczęściej oglądanym spotem, Kinder Niespodzianka na czele kanałów (TOP marek i reklam na YouTube w 2013 r.)
W 2013 roku najchętniej oglądaną polską reklamą na YouTube był spot Tablica.pl z piratem sprzedającym lampę. Ogółem najwięcej odsłon zgromadziły filmiki na kanale Kinder Niespodzianka.
Zdecydowanym zwycięzcą wśród polskich kanałów firm i marek na YouTube w 2013 był kanał Kinder Niespodzianka, na którym umieszczane są bajki dla dzieci. Opublikowane na nim filmiki zanotowały blisko 11 milionów odsłon przy wzroście liczby subskrybentów o 3,5 tys. - wynika z raportu IRCenter przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Wśród kanałów pełniących funkcje typowo reklamowe najpopularniejsze były te marek telekomunikacyjnych: Serca i Rozumy, Play, Orange i Plusa, a ponadto Samsunga oraz Nivei. W zestawieniu znalazły się też dwie marki, które swoje wysokie pozycje zawdzięczają udanym kampaniom reklamowym - Dove za sprawą reklam „Dove Beauty Sketches” (przeczytaj więcej i obejrzyj ją) oraz „Nieśmiała kamera” (obejrzyj ją) oraz eurobank od prowadzący w ciągu ostatnich miesięcy kampanię „Taksówką do marzeń".
>>> Evian, Dove i Internet Explorer z najpopularniejszymi reklamami 2013 roku na YouTube (wideo)
W segmencie e-commerce zdecydowanym liderem została Tablica.pl, a w branży ubezpieczeń największą popularnością cieszył się kanał Grupy PZU za sprawą spotu „Nawet najlepsi zrobią wszystko, żeby pracować w PZU” (przeczytaj więcej i obejrzyj go). Wśród produktów dla młodych rodziców wyróżnia się kanał Nestle - Zdrowy Start w przyszłość, będący uzupełnieniem dla profilu marki na Facebooku. W segmencie produktów spożywczych wysoką pozycję utrzymują kanały marek Knorr i Kasia.
W zestawieniu TOP50 najpopularniejszych polskich kanałów marek na YouTube w 2013 znalazły się również nowo założone kanały: NJU Mobile, Reserved TV oraz Nestle CPW. Największy przyrost nowych subskrybentów zanotowały kanały skierowane do graczy: Electronic Arts i Playstation Polska, a ponadto NJU Mobile.
LP |
KANAŁ |
WYŚWIETLENIA W 2013 |
DYNAMIKA 2013 |
SUBSKRYBENCI W 2013 |
1. |
Kinder Niespodzianka |
10 994 830 |
43,1% |
3 528 |
2. |
Serce i Rozum |
7 913 270 |
30,6% |
3 567 |
3. |
Play Mobile TV |
7 293 661 |
56,7% |
4 564 |
4. |
Lidl Polska |
7 226 039 |
82,8% |
1 003 |
5. |
Samsung Polska |
7 096 692 |
40,9% |
3 316 |
6. |
Nivea Polska |
6 711 628 |
63,0% |
3 698 |
7. |
Bank Millenium |
6 104 109 |
86,9% |
1 305 |
8. |
Orange Polska |
5 509 936 |
53,8% |
1 772 |
9. |
Plus GSM |
5 299 154 |
51,4% |
8 049 |
10. |
Klub Dove |
5 029 150 |
80,7% |
513 |
11. |
Tablica.pl |
4 635 104 |
96,0% |
113 |
12. |
Electronic Arts Polska |
4 235 892 |
15,5% |
8 273 |
13. |
Eurobank |
3 869 106 |
70,4% |
403 |
14. |
Grupa PZU |
3 604 115 |
78,6% |
135 |
15. |
T-Mobile Trendy |
3 583 741 |
38,5% |
1 634 |
16. |
Škoda Auto Polska |
3 191 408 |
46,6% |
737 |
17. |
Nestle. Zdrowy Start |
3 143 959 |
75,7% |
77 |
18. |
Vectra |
3 103 148 |
63,3% |
59 |
19. |
Knorr. Co dziś na obiad? |
3 075 105 |
34,6% |
4 122 |
20. |
Nju Mobile |
2 667 506 |
100,0% |
5 317 |
21. |
USP Zdrowie |
2 533 961 |
99,7% |
20 |
22. |
Tesco Polska |
2 507 544 |
47,0% |
746 |
23. |
Leroy Merlin Polska |
2 301 169 |
22,6% |
3 094 |
24. |
Winiary. Szkoła gotowania |
2 191 292 |
43,6% |
401 |
25. |
Electronic Arts Sports |
2 138 713 |
50,1% |
4 084 |
26. |
Nivea for Men |
2 118 069 |
59,9% |
3 641 |
27. |
PKO BP |
2 105 649 |
55,4% |
223 |
28. |
ING Bank Śląski |
2 064 077 |
23,7% |
274 |
29. |
Kasia. Moje Ciasto |
1 854 244 |
29,3% |
3 175 |
30. |
Reserved TV |
1 791 253 |
100,0% |
578 |
31. |
Microsoft PL |
1 789 727 |
56,8% |
87 |
32. |
Cenega Polska |
1 697 127 |
58,6% |
2 245 |
33. |
Vichy Polska |
1 666 727 |
94,4% |
66 |
34. |
Tymbark TV |
1 655 723 |
87,4% |
1 395 |
35. |
Play Station Polska |
1 651 440 |
57,0% |
6 993 |
36. |
Mercedes Benz Polska |
1 618 073 |
44,4% |
198 |
37. |
Tiger Power |
1 499 920 |
88,3% |
531 |
38. |
T-Mobile |
1 404 955 |
35,3% |
323 |
39. |
Gillette Polska |
1 383 682 |
42,5% |
63 |
40. |
Tic Tac. Świeżość w dwóch słowach |
1 221 416 |
27,8% |
84 |
41. |
Netia. Wolność Wyboru |
1 215 311 |
36,3% |
106 |
42. |
Nestle CPW Poland |
1 136 719 |
100,0% |
40 |
43. |
Getin TV |
1 105 858 |
97,4% |
122 |
44. |
Beko Polska |
1 100 381 |
36,2% |
300 |
45. |
Philips Polska |
1 055 628 |
49,6% |
108 |
46. |
USP Ibuprom |
1 013 064 |
75,2% |
13 |
47. |
Open Finance TV |
972 283 |
95,3% |
25 |
48. |
Sony Polska |
944 905 |
56,4% |
1 038 |
49. |
L`oreal Paris Polska |
936 380 |
23,8% |
335 |
50. |
UPC Polska |
922 181 |
48,8% |
111 |
Na kolejnej podstronie ranking najpopularniejszych reklam
Dołącz do dyskusji: Tablica.pl najczęściej oglądanym spotem, Kinder Niespodzianka na czele kanałów (TOP marek i reklam na YouTube w 2013 r.)