“Szpilki na Giewoncie” straciły widzów, ale nadal są liderem
Trzeci sezon serialu Polsatu “Szpilki na Giewoncie” ogląda o 700 tys. widzów mniej niż pierwszy sezon produkcji, emitowany rok wcześniej w tym samym paśmie. Serial pozostał jednak liderem rynku telewizyjnego.
Trzy pierwsze odcinki trzeciego sezonu “Szpilek” zgromadziły w Polsacie średnio 1,95 mln osób. Udział w rynku Polsatu w czasie ich nadawania (czwartki 22.00) wyniósł 18,31 proc. w grupie 4+ oraz 19,03 proc. w grupie 16-49 - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement. W analogicznym okresie ub.r. trzy pierwsze epizody premierowej edycji serialu osiągnęły widownię na poziomie 2,68 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 24,58 proc. i 26,66 proc. udziału.
>>> „Hotel 52” zyskał widzów, jaką ma oglądalność?
Mimo spadku widowni serialu, Polsat w czasie emisji “Szpilek na Giewoncie” pozostał liderem rynku wśród wszystkich widzów, choć jego przewaga nad konkurencją jest znacznie mniejsza. Druga pozycja przypadła stacji TVN, nadającej w tym czasie “Kuchenne rewolucje” oraz filmy fabularne, co dało jej 15,81 proc. udziału. Dalej plasują się kanały telewizji publicznej - TVP 1 (“Rezydencja”, “Sprawa dla reportera”, dokument; 15,42 proc.) oraz TVP 2 (filmy, “Dr House”; 9,99 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 Polsat także jest pierwszy, ale TVN jest tuż za nim z 18,37 proc. udziału.
„Szpilki na Giewoncie” oglądają głównie kobiety, osoby po 35. roku życia. Produkcja cieszy się największą popularnością na wsi, w małych i średnich miastach oraz wśród osób z wykształceniem średnim.
Widownia “Szpilek na Giewoncie” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-09-2011 | 1 877 848 | 18,60% | 17,96% |
08-09-2011 | 2 023 788 | 18,99% | 21,24% |
15-09-2011 | 1 959 322 | 17,41% | 17,92% |
Średnia | 1 953 644 | 18,31% | 19,03% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat - Szpilki | 1 953 644 | 18,31% | 19,03% |
TVN | 1 673 097 | 15,81% | 18,37% |
TVP 1 | 1 631 532 | 15,42% | 9,72% |
TVP 2 | 1 057 204 | 9,99% | 11,26% |
Profil widowni “Szpilek”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 33,46% | 69 |
Kobiety | 66,54% | 128 | |
Wiek | 4-9 | 1,39% | 24 |
10-15 | 3,94% | 58 | |
16 - 19 | 3,97% | 71 | |
20 - 24 | 5,57% | 71 | |
25 - 29 | 6,68% | 75 | |
30 - 34 | 7,99% | 96 | |
35 - 39 | 8,81% | 119 | |
40 - 44 | 7,35% | 115 | |
45 - 49 | 8,25% | 120 | |
50 - 54 | 13,46% | 167 | |
55 - 59 | 10,45% | 135 | |
60+ | 22,13% | 110 | |
Wlk. miasta | Wieś | 39,23% | 100 |
< 50 tys. | 25,68% | 107 | |
50-100 tys. | 8,67% | 101 | |
100-200 tys. | 7,91% | 98 | |
> 200 tys. | 18,51% | 92 | |
Zawód | Top management | 8,54% | 98 |
Pracownicy średniego szczebla | 19,58% | 130 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,18% | 101 | |
Emeryci | 28,91% | 113 | |
Inni | 22,80% | 74 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,70% | 99 |
Średnie | 38,02% | 129 | |
Wyższe | 11,96% | 95 | |
Inne | 5,33% | 42 |
Dołącz do dyskusji: “Szpilki na Giewoncie” straciły widzów, ale nadal są liderem