SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec ”Szpilek na Giewoncie”, bez Magdy Schejbal najniższa oglądalność w historii

Czwarty sezon serialu “Szpilki na Giewoncie” bez Magdy Schejbal miał najmniej widzów i najniższe wpływy reklamowe spośród wszystkich serii, a Polsat w czasie jego emisji stracił pozycję lidera rynku. Najprawdopodobniej serial nie będzie już kontynuowany.

Czwarta seria “Szpilek na Giewoncie” była emitowana w Polsacie od 1 marca do 24 maja br. w czwartki o 22.00. Jej średnia oglądalność wyniosła 1,74 mln widzów, co dało Polsatowi 16,18 proc. udziału w grupie 4+ i 16,77 proc. w grupie 16-49 - pokazują dane instytutu Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Nadawaną rok temu drugą edycję „Szpilek”śledziło 2,42 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 21,65 proc. oraz 23,84 proc. To oznacza spadek widowni o niemal 700 tys. widzów

Polsat w czasie emisji serialu zajął drugie miejsce w rynku. Liderem oglądalności w tym paśmie był TVN emitujący „Kuchenne rewolucje” oraz filmy fabularne z wynikiem na poziomie 17,52 proc. Trzecia była TVP 2 (11,89 proc.; filmy), a czwarta TVP 1 (9,79 proc.; końcówka “Sprawy dla reportera”, ”Piąty stadion” oraz filmy fabularne). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVN188789217,52%20,13%
Polsat-Szpilki na Giewoncie174353016,18%16,77%
TVP 2128093011,89%10,49%
TVP110549419,79%7,02%

 
Najchętniej oglądany odcinek czwartej serii „Szpilek” śledziło prawie 2 mln widzów. Był to pierwszy epizod w sezonie, nadany 1 marca br.

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
01-03-2012198672218,19%19,81%
29-03-2012195044417,08%18,15%
24-05-2012192184217,78%16,54%
12-04-2012185947417,18%18,75%
26-04-2012183430817,19%16,88%


Czwarta seria „Szpilek” cieszyła się najmniejszą widownią w całej historii serialu. Najwięcej, bo aż 2,62 mln widzów oglądało pierwszą edycję produkcji. Potem z sezonu na sezon oglądalność spadała.

SezonWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
Pierwszy-jesień 2010262231923,41%25,65%
Drugi-wiosna 2011241512321,65%23,84%
Trzeci-jesień 2011207303519,08%21,38%
Czwarty-wiosna 2012174353016,18%16,77%


„Szpilki na Giewoncie 4” przyniosły z reklam 17 mln zł. W poprzednich sezonach wpływy były wyższe i wynosiły po ok. 19 mln zł (dane cennikowe netto).

W czwartym sezonie w obsadzie „Szpilek” zabrakło Magdy Schejbal, która wcześniej grała główną rolę w produkcji. W związku z tak dużym spadkiem widowni, Polsat najprawdopodobniej nie zdecyduje się na kontynuację serialu (na razie brak oficjalnej na ten temat). Stacja nakręciła ostatnio dwa piloty nowych seriali - są to produkcje „Kasyno” oraz „Przyjaciółki”. Nie wiadomo jeszcze, który z nich zastąpi „Szpilki”.

Dołącz do dyskusji: Koniec ”Szpilek na Giewoncie”, bez Magdy Schejbal najniższa oglądalność w historii

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niolek
ale zostaje w polsacie Hotel 52 i na pewno będzie Pierwsza miłość, pewnie Kiepscy też, nie ma co płakać; najważniejsze seriale polsatu zostają
odpowiedź
User
pwck
No i wygląda na to, że Szejbalowa lepiej oceniła swoją wartość dla serialu niż producenci, którzy uważali, że dadzą sobie radę bez niej i nie zgodzili się na zapłacenie większej kasy. W ten sposób przez ich brak wyczucia robotę stracą wszyscy. :)
odpowiedź
User
ja
Brawo magda, tak trzymac.
odpowiedź