„Szpilki na Giewoncie” poprawiły wynik Polsatu i zarobiły 19 mln zł
Pierwszy sezon serialu „Szpilki na Giewoncie” oglądało w Polsacie średnio 2,62 mln widzów. Stacja w trakcie emisji produkcji była liderem rynku oraz poprawiła wynik w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.
„Szpilki na Giewoncie” dały Polsatowi średnio 23,41 proc. udziału w grupie 4+ oraz 25,65 proc. udziału w grupie 16-49 (przed rokiem odpowiednio 17,57 proc. i 20,6 proc. udziału) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Date | AMR | SHR% | SHR % (16-49) |
02-09-2010 | 2768216 | 25,52% | 26,69% |
09-09-2010 | 2540313 | 23,59% | 26,00% |
16-09-2010 | 2707645 | 24,50% | 27,19% |
23-09-2010 | 2928656 | 28,41% | 31,85% |
30-09-2010 | 2438381 | 20,06% | 23,25% |
07-10-2010 | 2373043 | 22,23% | 23,04% |
14-10-2010 | 2656041 | 24,28% | 26,68% |
21-10-2010 | 2703819 | 23,18% | 24,38% |
28-10-2010 | 2743687 | 24,30% | 26,17% |
04-11-2010 | 2591197 | 23,98% | 26,58% |
11-11-2010 | 2434419 | 20,02% | 22,34% |
18-11-2010 | 2460002 | 21,58% | 24,25% |
25-11-2010 | 2753572 | 23,93% | 26,26% |
średnio | 2622319 | 23,41% | 25,65% |
średnio 2009 | 1855667 | 17,57% | 20,60% |
Polsat w trakcie emisji serialu był liderem w rynku telewizyjnym. Druga pozycja z 17,5 proc. udziału w rynku przypadła stacji TVN (w grupie 16-49 – 20 proc. udziału). Wpływy reklamowe wyniosły 19,37 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów).
stacja | AMR | SHR % | SHR % (16-49) |
POLSAT | 2622319 | 23,41% | 25,65% |
TVN | 1944453 | 17,50% | 20,00% |
TVP2 | 1307571 | 11,77% | 12,87% |
TVP1 | 1273308 | 11,46% | 8,39% |
Produkcję oglądały głównie kobiety oraz mieszkańcy miast różnego szczebla. Kolejny sezon „Szpilek na Giewoncie” planowany jest na wiosnę 2011.
Profil | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 35,83% | 74 |
Kobiety | 64,17% | 124 | |
Wiek | 4-9 | 1,67% | 28 |
10-15 | 3,73% | 53 | |
16 - 19 | 3,60% | 62 | |
20 - 24 | 5,17% | 63 | |
25 - 29 | 7,55% | 85 | |
30 - 34 | 10,76% | 132 | |
35 - 39 | 9,96% | 140 | |
40 - 44 | 7,60% | 118 | |
45 - 49 | 10,12% | 142 | |
50 - 54 | 12,95% | 157 | |
55 - 59 | 9,86% | 130 | |
60+ | 17,02% | 87 | |
Wlk. miasta | Wieś | 37,33% | 96 |
< 50 tys. | 24,12% | 100 | |
50-100 tys. | 8,38% | 98 | |
100-200 tys. | 8,98% | 112 | |
> 200 tys. | 21,19% | 104 | |
Zawód | Top management | 8,67% | 112 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,43% | 141 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 22,20% | 110 | |
Emeryci | 25,41% | 102 | |
Inni | 23,30% | 71 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 46,19% | 101 |
Średnie | 35,24% | 119 | |
Wyższe | 13,16% | 115 | |
Inne | 5,40% | 42 |
Szpilki na Giewoncie" to historia dziewczyny z Warszawy, pracującej w agencji reklamowej, która zostaje przerzucona do malutkiego oddziału firmy w Zakopanem. W roli głównej występuje Magda Schejbal, a oprócz niej grają m.in.: Krzysztof Wieszczek, Bartłomiej Topa, Maciej Kozłowski czy Tomasz Schimscheiner. Scenariusz napisał Radosław Figura, a serial dla Polsatu produkuje firma Paisa Films.
Dołącz do dyskusji: „Szpilki na Giewoncie” poprawiły wynik Polsatu i zarobiły 19 mln zł