“Szpilki na Giewoncie 2”: Polsat liderem, 19,2 mln zł z reklam
Drugi sezon “Szpilek na Giewoncie” oglądało w Polsacie nieco mniej widzów niż premierową serię, ale znacznie poprawił on wyniki pasma i dał stacji pozycję lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 19,2 mln zł.
Średnia oglądalność drugiej serii “Szpilek na Giewoncie” wyniosła 2,41 mln widzów, co dało Polsatowi 21,65 proc. udziału w grupie 4+ i 23,84 proc. w grupie 16-49 - pokazują dane insytutu Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Produkcja nadawana był w czwartki o 22.00. W analogicznym okresie ub.r. w tym paśmie Polsat miał zaledwie 14,92 proc. udziału w 4+ i 16,20 proc. w 16-49. Kanał śledziło wtedy 1,62 mln osób.
Z kolei pierwszy sezon serialu „Szpilki na Giewoncie”, emitowany jesienią ub.r. w tym samym paśmie, oglądało średnio 2,62 mln widzów, a udział stacji wynosił wtedy odpowiednio 23,41 proc. i 25,65 proc. (więcej na ten temat).
Polsat w trakcie emisji drugiej serii był liderem w rynku telewizyjnym. Druga pozycja z 15,32 proc. udziału w rynku przypadła stacji TVN, nadającej wówczas filmy fabularne. Dalej uplasowały się kanały TVP: Jedynka z udziałem na poziomie 13,22 proc. i Dwójka (9,88 proc.). Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat kolejność stacji była taka sama.
Wpływy reklamowe z drugiego sezonu”Szpilek” wyniosły 19,2 mln złotych (pierwsza zarobiła 19,37 mln zł, dane cennikowe netto, bez rabatów). Serial oglądały głównie kobiety, widzowie między 30. a 59. rokiem życia, mieszkańcy małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Emisja kolejnego sezonu „Szpilek na Giewoncie” planowana jest na jesień br. Zdjęcia do niego mają ruszyć w czerwcu br.
Widownia “Szpilek na Giewoncie” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
24-02-2011 | 2 595 320 | 20,73% | 23,71% |
03-03-2011 | 2 400 626 | 21,81% | 24,64% |
10-03-2011 | 2 533 645 | 22,45% | 24,46% |
17-03-2011 | 2 446 991 | 21,91% | 24,83% |
24-03-2011 | 2 309 951 | 21,24% | 23,00% |
31-03-2011 | 2 445 011 | 21,66% | 23,58% |
07-04-2011 | 2 381 405 | 20,96% | 24,85% |
14-04-2011 | 2 597 442 | 22,79% | 24,45% |
21-04-2011 | 2 411 978 | 21,48% | 22,62% |
28-04-2011 | 2 322 453 | 20,50% | 22,63% |
05-05-2011 | 2 309 788 | 21,31% | 23,14% |
12-05-2011 | 2 106 226 | 20,43% | 20,79% |
19-05-2011 | 2 535 760 | 24,42% | 27,36% |
Średnia | 2 415 123 | 21,65% | 23,84% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat – Szpilki na Giewoncie | 2 415 123 | 21,65% | 23,84% |
TVP 1 | 1 463 305 | 13,22% | 9,88% |
TVP 2 | 523 776 | 9,88% | 9,66% |
TVN | 1 695 675 | 15,32% | 17,74% |
Profil widownii “Szpilek”
Profil | Polsat | AFF | ADH % |
Płeć | Mężczyźni | 68 | 32,84% |
Kobiety | 130 | 67,16% | |
Wiek | 4-9 | 32 | 1,90% |
10-15 | 59 | 4,02% | |
16 - 19 | 68 | 3,82% | |
20 - 24 | 78 | 6,11% | |
25 - 29 | 91 | 8,14% | |
30 - 34 | 103 | 8,50% | |
35 - 39 | 132 | 9,75% | |
40 - 44 | 109 | 6,97% | |
45 - 49 | 135 | 9,28% | |
50 - 54 | 156 | 12,52% | |
55 - 59 | 127 | 9,87% | |
60+ | 95 | 19,12% | |
Wlk. miasta | Wieś | 95 | 37,08% |
< 50 tys. | 111 | 26,69% | |
50-100 tys. | 101 | 8,66% | |
100-200 tys. | 112 | 9,05% | |
> 200 tys. | 92 | 18,52% | |
Zawód | Top management | 118 | 10,22% |
Pracownicy średniego szczebla | 132 | 19,79% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 104 | 20,82% | |
Emeryci | 106 | 27,20% | |
Inni | 72 | 21,98% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 99 | 44,55% |
Średnie | 121 | 35,83% | |
Wyższe | 109 | 13,70% | |
Inne | 47 | 5,92% |
Dołącz do dyskusji: “Szpilki na Giewoncie 2”: Polsat liderem, 19,2 mln zł z reklam