Strony sportowe bez 16 proc. użytkowników i 33 proc. odsłon. Najwięcej stracił serwis „Przeglądu Sportowego” (TOP10)
W kwietniu br. dziewięć czołowych serwisów sportowych zanotowało o 15,7 proc. użytkowników i 33,4 proc. odsłon mniej niż rok wcześniej. Liderem są WP SportoweFakty wyprzedające Onet Sport, największy spadek zanotowała witryna „Przeglądu Sportowego”, a spory wzrost osiągnęła jedynie sekcja sportowa SE.pl.
Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w zeszłym miesiącu WP SportoweFakty, działające jako dział sportowy WP.pl, odwiedziło 5,69 mln użytkowników, czyli 20,2 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali na stronie 112,06 mln odsłon, każdy przeciętnie 19,7.
WP SportoweFakty są liderem we wszystkich statystykach, największą przewagę mają w liczbie odsłon - serwisy na trzech kolejnych miejscach łącznie zanotowały ich mniej (102,83 mln). Dział sportowy Onetu miał 4,32 mln użytkowników i 43,04 mln odsłon, Sport.pl, będący sekcją sportową Gazeta.pl - 3,34 mln odwiedzających i 38,25 mln odsłon, a dział sportowy Interii - 2,18 mln użytkowników i 21,53 mln odsłon.
Zestadionu.pl zanotowało 1,26 mln odwiedzających i 5,93 mln odsłon, sekcja sportowa SE.pl - 1,04 mln użytkowników i 5,69 mln odsłon, a witryna TVP Sport - 917,8 tys. użytkowników i 4,35 mln odsłon. Natomiast na Meczyki.pl 884,5 tys. internautów wykonało 15,15 mln odsłon, każdy średnio 17,1.
Serwis „Przeglądu Sportowego” miał 674,8 tys. użytkowników i 6,59 mln odsłon, a w sekcji sportowej Radiozet.pl 469,5 tys. internautów wygenerowało 1,6 mln odsłon.
W kwietniu ub.r. dziewięć czołowych witryn (bez Zestadionu.pl uruchomionego w sierpniu ub.r.) miało łącznie 19,53 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 247,27 mln odsłon, a rok wcześniej - 23,16 mln odwiedzających i 371,34 mln odsłon. Tym samym straciły 3,63 mln użytkowników (15,7 proc.) i 124,07 mln odsłon (33,4 proc.).
Tak duży spadek jest związany z zawieszeniem prawie wszystkich rozgrywek sportowych w połowie marca z powodu epidemii koronawirusa. Już w marcu br. czołowe witryny sportowe straciły rok ro doku 7,2 proc. użytkowników i 20,9 proc. odsłon. Jeszcze większe spadki wyników zanotowały telewizyjne kanały sportowe - oglądalność większości zmalała od 30 do 90 proc.
WP SportoweFakty miały o 330 tys. użytkowników (5,5 proc.) i 63,76 mln odsłon (36,3 proc.) mniej niż rok wcześniej. Onet Sport zanotował spadek o 654,6 tys. odwiedzających (13,1 proc.) i 29,05 mln odsłon (40,3 proc.), Sport.pl - o 298,1 tys. użytkowników (8,2 proc.) i 12,56 mln odsłon (24,7 proc.), a sekcja sportowa Interii - o 301,1 tys. użytkowników (12,1 proc.) i 10,39 mln odsłon (32,5 proc.).
W serwisie TVP Sport ubyło 254,9 tys. internautów (21,7 proc.) i 2,97 mln odsłon (40,6 proc.). Procentowo zdecydowanie największy spadek zanotował Przegladsportowy.pl - o 1,69 mln użytkowników (71,5 proc.) i 11,8 mln odsłon (64,2 proc.).
Meczyki.pl przy spadku liczby odwiedzających o 481,2 tys. (35,2 proc.) zyskała 4,14 mln odsłon (37,6 proc.)., a dział sportowy Radiozet.pl zanotował wzrost liczby użytkowników o 11,6 tys. (2,5 proc.) i spadek liczby odsłon o 145,6 tys. (8,3 proc.).
Jako jedyny wyraźny wzrost osiągnął dział o sporcie SE.pl - zyskał 367,1 tys. użytkowników (54,1 proc.) i 2,47 mln odsłon (111,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony sportowe bez 16 proc. użytkowników i 33 proc. odsłon. Najwięcej stracił serwis „Przeglądu Sportowego” (TOP10)