Strony główne: Onet przed WP.pl, a Interia zdecydowanie przed Gazeta.pl, mocno w dół o2.pl
W czerwcu br. strona główna Onetu zanotowała więcej użytkowników, odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego niż analogiczna witryna WP.pl. Na najdłużej każdego użytkownika przyciąga strona główna o2.pl, która w skali roku zanotowała znaczące spadki odwiedzalności.
W minionym miesiącu stronę główną Onetu odwiedziło 11,81 mln realnych użytkowników, czyli 43,34 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 487,22 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 62 minuty i 11 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Strona główna WP.pl zanotowała natomiast 11,57 mln użytkowników, 429,72 mln odsłon oraz 52 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Tym samym straciła pozycję lidera zasięgowego, która zajmowała w maju - miała wtedy 11,43 mln użytkowników, o 12,5 tys. więcej od konkurentki z Onetu.
W ostatnich miesiącach wydawcy obu portali starali się przekierować na ich strony główne część użytkowników ze stron głównych portali. Jak opisywaliśmy szczegółowo, Grupa Onet-RAS Polska stosuje taki mechanizm m.in. Fakt.pl i Plejada.pl, natomiast Wirtualna Polska testowała go przede wszystkim na Pudelek.pl, przy czym pod koniec czerwca zapowiedziała rezygnację z tego.
Strona główna Interii ma ponad dwa razy większy ruch niż analogiczna witryna Gazeta.pl. W czerwcu ta pierwsza zanotowała 5 mln użytkowników i 207,06 mln odsłon, a ta druga - 2,65 mln użytkowników i 96,52 mln odsłon. Przy czym na stronie głównej Gazeta.pl przeciętny internauta spędził 77 minut i 22 sekundy, a w witrynie Interii - 65 minut i 48 sekund.
Zdecydowanie najmniej użytkowników i odsłon (odpowiednio 1,86 mln i 22,71 mln) miała strona główna o2.pl. Za to zanotowała zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego - 2 godziny, 21 minut i 19 sekund. W witrynie można m.in. słuchać stacji radiowych z Open.fm oraz rozwiązywać quizy.
Na komputerach strona główna Onetu zanotowała 8,54 mln użytkowników, 261,06 mln odsłon oraz 55 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a analogiczna witryna WP.pl - 8,44 mln użytkowników, 215,77 mln odsłon oraz 42 minuty i 22 sekundy średniego czasu korzystania.
Natomiast na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził 2 godziny, 15 minut i 48 sekund.
W mobile’u przewaga strony głównej Onetu nad konkurentką z WP.pl w każdej statystyce była nieznaczna. Pierwsza witryna miała 6,77 mln użytkowników, 226,16 mln odsłon oraz 38 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania, a druga - 6,69 mln użytkowników, 213,95 mln odsłon oraz 37 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania.
Na stronie głównej Interii przeciętny użytkownik spędził 60 minut i 29 sekund, na stronie główne Gazeta.pl - 69 minut i 4 sekundy, a na stronie głównej o2.pl - 93 minuty i 45 sekund.
W skali roku strona główna Onetu zyskała 5,56 pkt proc. zasięgu i 66,14 mln odsłon (to odpowiednio 14,7 i 15,7 proc. w górę), natomiast średni czas spędzany na niej przez użytkownika zmalał o 6 minut i 18 sekund (czyli o 9,2 proc.).
Strona główna WP.pl osiągnęła nieco wyższe procentowe wzrosty zasięgu (o 7,16 pkt proc., czyli 20,3 proc.) i liczby odsłon (o 64,11 mln, czyli 17,5 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystana o minutę i 13 sekund (2,6 proc. w dół).
Analogiczna witryna Interii przy minimalnym spadku zasięgu (o 0,03 pkt proc.) zyskała 20,79 mln odsłon oraz 7 minut i 57 sekund średniego czasu korzystania (to 11,2 i 13,7 proc. w górę). Przeciwnie strona główna Gazeta.pl: zanotowała wzrost zasięgu (o 1,92 pkt proc., czyli 24,6 proc.) i liczby odsłon (o 2,78 mln, a więc 3 proc.) oraz spadek średniego czasu korzystania (o 8 minut i 47 sekund, to 10,2 proc. w dół).
Z kolei strona główna o2.pl straciła we wszystkich statystykach. Zanotowała spadek zasięgu o 2,91 pkt proc. (to 29,9 proc. w dół), liczby odsłon o 7,79 mln (czyli 25,5 proc.) oraz średniego czasu korzystania o 3 minuty i 17 sekund (2,3 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: Onet przed WP.pl, a Interia zdecydowanie przed Gazeta.pl, mocno w dół o2.pl
Tak gdzie ich miejsce - w czarnej dupie