SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Strategy Analytics: 22 proc. rynku tabletów dla Androida

W IV kwartale 2010 roku na całym świecie sprzedano prawie 10 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, a znaczący wzrost zanotował Android, zdobywając blisko 22 proc. rynku.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 120 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, z 4,4 do 9,7 miliona urządzeń.

Apple ze swoim iPadem miało w IV kwartale aż 75 proc. udziału w rynku, ale to jednocześnie sporo mniej niż 95 proc. w III kwartale. Do tego spadku w głównej mierze przyczynił się Android - rynkowy udział stworzonej przez Google platformy zwiększył się z nieco ponad 2 do blisko 22 proc., a sprzedaż opartych na niej urządzeń wzrosła o 2000 proc. Główna w tym zasługa tabletu Samsung Galaxy Tab.

Strategy Analytics spodziewa się, że w pierwszej połowie 2011 roku Android będzie powiększał swój udział w globalnym rynku tabletów, a to dzięki wielu modelom urządzeń pracujących pod kontrolą systemu jakie mają wkrótce trafić do sklepów (np. Motorola Xoom).

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - IV kw. 2010 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk)III kw. 2010IV kw. 20102010
Apple iOS 4.2 7.3 14.8 
Android 0.1 2.1 2.3 
Pozostałe0.1 0.3 0.5 
Suma4.4 9.7 17.6 
Udział w rynkuIII kw. 2010IV kw. 20102010
Apple iOS 95.5% 75.3% 84.1% 
Android 2.3% 21.6% 13.1% 
Pozostałe2.3% 3.1% 2.8% 
Suma100.0% 100.0% 100.0%

Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 22 proc. rynku tabletów dla Androida

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl