Strategy Analytics: 22 proc. rynku tabletów dla Androida
W IV kwartale 2010 roku na całym świecie sprzedano prawie 10 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, a znaczący wzrost zanotował Android, zdobywając blisko 22 proc. rynku.
Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że sprzedaż tabletów wzrosła w IV kwartale o 120 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami, z 4,4 do 9,7 miliona urządzeń.
Apple ze swoim iPadem miało w IV kwartale aż 75 proc. udziału w rynku, ale to jednocześnie sporo mniej niż 95 proc. w III kwartale. Do tego spadku w głównej mierze przyczynił się Android - rynkowy udział stworzonej przez Google platformy zwiększył się z nieco ponad 2 do blisko 22 proc., a sprzedaż opartych na niej urządzeń wzrosła o 2000 proc. Główna w tym zasługa tabletu Samsung Galaxy Tab.
Strategy Analytics spodziewa się, że w pierwszej połowie 2011 roku Android będzie powiększał swój udział w globalnym rynku tabletów, a to dzięki wielu modelom urządzeń pracujących pod kontrolą systemu jakie mają wkrótce trafić do sklepów (np. Motorola Xoom).
Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - IV kw. 2010 r.
Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) | III kw. 2010 | IV kw. 2010 | 2010 |
Apple iOS | 4.2 | 7.3 | 14.8 |
Android | 0.1 | 2.1 | 2.3 |
Pozostałe | 0.1 | 0.3 | 0.5 |
Suma | 4.4 | 9.7 | 17.6 |
Udział w rynku | III kw. 2010 | IV kw. 2010 | 2010 |
Apple iOS | 95.5% | 75.3% | 84.1% |
Android | 2.3% | 21.6% | 13.1% |
Pozostałe | 2.3% | 3.1% | 2.8% |
Suma | 100.0% | 100.0% | 100.0% |
Dołącz do dyskusji: Strategy Analytics: 22 proc. rynku tabletów dla Androida