Strategia Grupy Lotos: 30 proc. udziału w rynku paliw, 10 proc. w rynku stacji
Przyjęta przez radę nadzorczą Grupy Lotos strategia do roku 2015 przewiduje m.in. osiągnięcie przez grupę 30% udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego oraz 10% udziału w krajowym rynku detalicznym.
"Celem ilościowym jest: osiągnięcie i utrzymanie pozycji rynkowej na poziomie 30% udziału w krajowym rynku benzyn, oleju napędowego i lekkiego oleju opałowego; osiągnięcie wielkości sprzedaży przewyższającej o 15% potencjał produkcyjny paliw w Rafinerii" - głosi komunikat spółki.
Grupa Lotos planuje rozwój sieci stacji paliw w segmencie premium i w segmencie ekonomicznym w formule stacji własnych CODO (Company Owned Dealer Operated) i stacji partnerskich DOFO (Dealer Owned Franchise Operated).
"Rozwój sieci dystrybucji będzie realizowany z wykorzystaniem następujących możliwości: rozwój organiczny - budowa nowych obiektów, zakup lub dzierżawa stacji od operatorów niezależnych, akwizycja - w przypadku pojawienia się na polskim rynku interesujących ofert dotyczących sieci stacji paliw" - czytamy dalej.
"Cel ilościowy to uzyskanie 10% udziału w krajowym rynku detalicznym przed upływem okresu objętego strategią poprzez rozwój ilościowy i jakościowy sieci stacji oraz wzrost poziomu sprzedaży" - napisała także spółka.
Na koniec września 2010 roku liczba stacji własnych wyniosła 153 stacji, liczba stacji partnerskich wyniosła 102, a liczba stacji patronackich 62. Podpisano łącznie 109 umów franczyzowych. Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) na koniec III kwartału działało w Polsce 6716 stacji benzynowych
Dołącz do dyskusji: Strategia Grupy Lotos: 30 proc. udziału w rynku paliw, 10 proc. w rynku stacji