Starachowice mają nową identyfikacją wizualną
Miasto Starachowice prezentuje nowy system identyfikacji wizualnej. Nowa komunikacja ujednolica miejską identyfikację i będzie stosowana zarówno w działaniach wewnętrznych Urzędu Miasta, a także w materiałach promocyjnych. Projekt przygotowała agencja Aplan Media.
Podstawą nowego systemu jest logo, złożone z sygnetu, logotypu i claimu „Napędzamy rozwój” .
Sygnet znajduje swe uzasadnienie w herbie, czerpiąc z niego młot i kowadło. Motyw koła zębatego odwołuje się do przemysłowego ducha Starachowic. Znak zawiera także nawiązania do landmarku miasta - wieży ciśnień.
Nowe kolory w logo Starachowic
Starachowicka identyfikacja została oparta na kilku kolorach - zielony odzwierciedla naturę, niebieski odnosi się do rozwoju i zbiorników wodnych. Kolor pomarańczowy budzi skojarzenia z przemysłem oraz wydobywaną w mieście rudą żelaza, której wydobycie uczyniło ze Starachowic ważny ośrodek produkcyjny.
Mocne i wyraźne litery użyte w logotypie są wynikiem zestawienia kapitalików oraz wersalików fontu All Round Gothic. Ponadto, System Identyfikacji Wizualnej Starachowic zakłada korzystanie z dwóch krojów pisma – Elaine Sans, który jest fontem głównym oraz dodatkowego – Open Sans.
Nowa identyfikacja wizualna Starachowic jest wynikiem badań fokusowych oraz konsultacji włodarzy miasta z mieszkańcami.
- Nowe logo Starachowic nie jest powieleniem modnego, minimalistycznego schematu, co z pewnością wyróżnia je na tle innych, miejskich systemów. To przemyślana, spójna konstrukcja złożona z symboliczno-stylistycznych motywów, a zastosowane w znaku elementy, mają swoje uzasadnienie w herbie, industrialnym duchu miasta, jego historii czy w postrzeganiu mieszkańców. Wierzę, że nowe logo będzie cieszyło oko starachowiczan zarówno w przestrzeni miejskiej, druku, jak i internecie – podsumowuje Michał Wasilewski, CEO Aplan Media, agencji odpowiedzialnej za projekt.
Na potrzeby nowej identyfikacji Starachowic zostały zaprojektowane zestawy ikon, które ilustrują jego ważne obszary takie jak: gospodarka, kultura, ekologia. Łączy je wspólny element, czyli trzy zaokrąglone linie, które stanowią nawiązanie do logo i są stałym elementem w patternach graficznych, zapewniając spójność graficzną marce. Dodatkowo przygotowany system zawiera propozycje akcydensów, formatów użytkowych.
Autorką nowej identyfikacji wizualnej Starachowic jest łódzka graficzka Milena Żyłka.
Dołącz do dyskusji: Starachowice mają nową identyfikacją wizualną