Sprzedaż tygodników opinii w 2011: “Gość Niedzielny”, “Polityka” i “Uważam Rze”
Liderem sprzedaży wśród tygodników opinii w 2011 roku był “Gość Niedzielny”, który wyprzedził “Politykę”. Na trzecim miejscu zadebiutowało pismo “Uważam Rze”. Największy wzrost w zestawieniu zanotowała “Gazeta Polska”, a najwięcej stracił “Przekrój”.
Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w 2011 roku wyniosła 143 086 egz. i była o 0,11 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten awansował z miejsca drugiego na pierwsze.
Z pierwszej pozycji na drugą spadła ”Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,96 proc. do 134 562 egz.
Na trzecim miejscu zadebiutował wydawany od lutego 2011 r. tygodnik “Uważam Rze” (Presspublica), który w ub.r. osiągnął średnią sprzedaż ogółem na poziomie 132 947 egz.
Największy wzrost średniej sprzedaży w 2011 roku zanotowała “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Plasujący się na szóstym miejscu tygodnik miał w ub.r. sprzedaż ogółem wyższą o 40,49 proc. niż rok wcześniej, a wyniosła ona 70 497 egz.
Najwięcej stracił natomiast znajdujący się na siódmej lokacie tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 18,60 proc. do 33 119 egz.
Łącznie średnia sprzedaż ogółem wszystkich analizowanych tygodników opinii wyniosła w 2011 roku 740 421 egz. i była o 15,37 proc. wyższa niż rok wcześniej.
ZKDP | 2011 | 2010 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 203 413 | 143 427 | 143 086 | 202 141 | 143 204 | 142 930 |
Polityka | 190 459 | 134 612 | 134 562 | 197 373 | 143 089 | 143 089 |
Uważam Rze | 270 242 | 133 120 | 132 947 | - | - | - |
Newsweek Polska | 173 370 | 115 477 | 104 316 | 187 873 | 119 656 | 112 626 |
Wprost | 178 971 | 119 401 | 96 591 | 173 683 | 102 987 | 87 887 |
Gazeta Polska | 138 123 | 71 650 | 70 497 | 92 017 | 50 723 | 50 180 |
Przekrój | 76 490 | 38 932 | 33 119 | 85 248 | 46 622 | 40 685 |
Przegląd | 60 986 | 21 930 | 21 930 | 66 306 | 22 848 | 22 848 |
Tygodnik Powszechny | 39 163 | 22 171 | 17 396 | 39 711 | 22 201 | 17 899 |
Przewodnik Katolicki | 39 419 | 26 275 | 3 293 | 39 354 | 27 729 | 3 451 |
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował nieduży wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący 0,67 proc. Natomiast sprzedaż “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadła o 7,05 proc.
ZKDP | 2011 | 2010 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 533 812 | 365 121 | 365 121 | 512 848 | 362 679 | 362 679 |
Forum | 30 390 | 16 476 | 16 476 | 31 127 | 17 725 | 17 725 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii w 2011: “Gość Niedzielny”, “Polityka” i “Uważam Rze”