SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży (dane za luty)

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2018 roku zmniejszyła się o 15,93 proc. i wyniosła 82 393 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu wszystkich tytułów.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 14,06 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 47 426 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 39 666 egz. Zmniejszył się o 0,36 proc.

Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 35 361 egz., po wzroście o 28,52 proc. - największym w zestawieniu wszystkich tytułów.

Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista), którego sprzedaż ogółem zmalała o 13,95 proc. do 6 206 egz.

Czwartą lokatę zajęło „Classic Auto” (Stratos Concept). Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 5 504 egz., po spadku o 15,19 proc.

W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,92 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 0,72 proc.

Wśród miesięczników największy wzrost, wynoszący 20,49 proc., też miał tutaj „Auto Świat Poradnik”. Najwięcej stracił z kolei „Automobilista” - było to 3,62 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży (dane za luty)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
czytelNick
Zobaczymy jak classic auto spadnie sprzedaż, bo od obecnego numeru podrożeli o 2zł
odpowiedź
User
melo
RASP zamknął Auto świat poradnik, ktory jak widać dobrze się sprzedawał. Decydenci to chyba kretyni?Pozbywać się dobrego tytułu?
odpowiedź
User
axelson
RASP zamknął Auto świat poradnik, ktory jak widać dobrze się sprzedawał. Decydenci to chyba kretyni?Pozbywać się dobrego tytułu?

W RASP takich jest nadmiar.
odpowiedź