„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I półroczu, tylko „Auto Świat Poradnik” na plusie
W pierwszym półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym półroczu 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem pierwszego półrocza 2018 roku zmniejszyła się o 16,23 proc. i wyniosła 81 011 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 12,91 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 46 105 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszym półroczu br. wyniósł 33 127 egz. Zmniejszył się o 17,39 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 916 egz., po wzroście o 8,62 proc. - jedynym w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Automobilista” (Automobilista). Miesięcznik ten zanotował stratę wynoszącą 12,56 proc. do 5 856 egz.
W czerwcu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2018 roku zmniejszyła się o 2,49 proc. do 83 778 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 42 858 egz., po spadku o 14,49 proc. - największym w zestawieniu wśród wszystkich pism.
Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (32 676 egz.; do góry o 5,21 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu). Dalsze miejsca zajęły: „Classic Auto” (5 677 egz.; spadek o 8,55 proc.) i „Automobilista” (5 406 egz.; spadek o 12,03 proc.).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I półroczu, tylko „Auto Świat Poradnik” na plusie