Sprzedaż gazet nadal spada
Sprzedaż Gazety Wyborczej zmniejszyła sie o 4%, "RZ" o 6,4 a Super Expressu o 9,1%
W II kwartale dzienniki ogólnopolskie nie odrobiły strat z początku roku i prawie wszystkie, z wyjątkiem "PB", zakończyły półrocze spadkiem sprzedaży.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, jedynie "Puls Biznesu" zanotował w ciągu sześciu miesięcy 2002 r. średnią sprzedaż wyższą prawie o 10 proc. - 22 110 egz. - w porównaniu z tym samym okresem 2001 r. Najmniej, bo tylko o 3 proc., spadła sprzedaż "Dziennika Sportowego" ("Przegląd Sportowy" i "Tempo" łącznie) - wyniosła 84 369 egz. Sprzedaż "Gazety Wyborczej" zmniejszyła się o 4 proc. (do 430 865 egz.), "Super Expressu" o 9,1 proc. (312 837 egz.), "Rzeczpospolitej" - o 6,4 proc. (188 285 egz.), "Życia" - o 24,8 proc. (32 693 egz.), "Trybuny" - o 21,5 proc. (37 282 egz.).
Drugi kwartał był w porównaniu z pierwszym nieco lepszy dla "Super Expressu".- Do zahamowania tendencji spadkowej przyczyniły się zapewne wiosenne zmiany w gazecie. Natomiast w czerwcu, podobnie jak reszta branży, odnotowaliśmy większy spadek. Wiele wskazuje na to, że również lipiec okaże się trudnym miesiącem dla prasy codziennej - wyjaśnia Marek Lasota, dyrektor działu marketingu i kolportażu w Media Express, wydawcy "SE".
Dołącz do dyskusji: