Spotify zwiększa przychody, ale rośnie strata operacyjna. Serwis ma ponad 100 mln użytkowników wersji premium
W I kwartale 2019 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów rok do roku o 33 procent. Strata operacyjna spółki w okresie trzech miesięcy wzrosła do 47 mln euro. Globalna liczba użytkowników serwisu to 217 mln, a tych płacących abonament po raz pierwszy w historii osiągnęła poziom 100 mln.
W I kwartale 2019 r. przychody Spotify zamknęły się kwotą 1,511 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 33 proc. W raportowanym okresie strata operacyjna spółki wzrosła o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. i sięgnęła 47 mln euro. Wyniki w tym segmencie prezentują się jeszcze gorzej w ujęciu kwartalnym, bowiem na koniec 2018 r. Spotify wykazał zysk operacyjny w wysokości 94 mln euro.
I kwartał br. oznaczał dla serwisu znaczący wzrost użytkowników. Globalnie z platformy korzystało na koniec marca br. 217 mln internautów, co w ujęciu rocznym oznacza o 26 proc. użytkowników więcej. Dodatkowo po raz pierwszy w swojej historii Spotify osiągnął poziom 100 mln użytkowników korzystających z płatnej wersji premium (więcej o 32 proc. rok do roku).
Spośród ogólnej liczby użytkowników Spotify największy odsetek (36 proc.) pochodzi z Europy, w dalszej kolejności są Ameryka Północna (29 proc.) oraz Ameryka Łacińska (22 proc.).
Podobne relacje występują w wypadku płatnej wersji Spotify. Przeważają w niej Europejczycy (40 proc.) wyprzedzając mieszkańców Ameryki Północnej (30 proc.) i Ameryki Łacińskiej (20 proc.).
Spotify prognozuje, że w całym 2019 r. osiągnie przychody w granicach 6,3 – 6,8 mld euro, zaś strata zamknie się w zakresie od 180 do 340 mln euro. Na koniec br. serwis przewiduje wzrost liczby użytkowników do 265 mln, z czego 127 mln będzie korzystać z płatnej wersji platformy.
Dołącz do dyskusji: Spotify zwiększa przychody, ale rośnie strata operacyjna. Serwis ma ponad 100 mln użytkowników wersji premium