Spotify i Universal Music Group z nową umową licencyjną i ściślejszą współpracą
Serwis Spotify oraz wytwórnia Universal Music Group (UMG) podpisały nową umowę licencyjną w ramach której na muzycznej platformie będą nadal dostępni wykonawcy z portfolio UMG. Dodatkowo współpraca zostanie wzbogacona o nowe projekty dotyczące reklamy i narzędzi dla artystów.
We wspólnym komunikacie Spotify i UMG nie podały finansowych szczegółów nowego kontraktu ani czasu jego obowiązywania ograniczając się do stwierdzenia, że umowa ma długoletni charakter.
Odnowione obecnie porozumienie oznacza, że należąca teraz do Vivendi grupa UMG będzie nadal udostępniać użytkownikom Spotify twórczość takich wykonawców jak Jimi Hendrix, Bon Jovi, Lady Gaga czy U2.
„Zgodnie z umową firmy będą rozwijać swoje partnerstwo w celu wykorzystania pełnego potencjału jaki streaming oferuje artystom, wytwórniom i fanom muzyki. Współpraca ma się opierać na dostarczaniu użytkownikom najlepszej jakości doświadczeń muzycznych, większej elastyczności wobec nowych wydań oraz innowacyjnych kampanii reklamowych oferowanych w Spotify” – głosi komunikat.
Obecnie Spotify ma globalnie ponad 50 mln użytkowników płacących za dostęp do kont premium. Pod koniec marca br. serwis przejął MightyTV, startup zajmujący się systemem rekomendacji filmów i seriali, aby wykorzystać jego rozwiązania do tworzenia innowacyjnych systemów reklamowych i marketingowych, dzięki którym Spotify będzie mogło zwiększyć swoje przychody.
Dołącz do dyskusji: Spotify i Universal Music Group z nową umową licencyjną i ściślejszą współpracą