Spadek Radia Eska i Złote Przeboje. ZET Chilli o 200 proc. do góry (dane sieci radiowych za II kwartał)
W II kwartale br. na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce znalazła się Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio ZET Chilli, zaś najwięcej straciło Radio Plus - raport Wirtualnemedia.pl.
W okresie od kwietnia do czerwca 2015 roku udział w rynku sieci radiowej Radio Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,2 proc., czyli o 6,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5 proc., po spadku o 1,96 proc.
Ostatnią lokatę podium zajęły Złote Przeboje (3,3 proc. udziału; w dół o 13,16 proc.).
Tuż za podium znalazło się RMF MAXX. Stacja ta odnotowała stratę słuchalności w II kwartale br. o 6,06 proc. do 3,1 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Radio Plus, które zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.
Natomiast największy wzrost, wynoszący 200 proc. do 0,3 proc., odnotowało Radio ZET Chilli, które w rankingu zajęło dziewiątą lokatę - ostatnią. Rok wcześniej na tych częstotliwościach nadawało Antyradio, które od połowy lutego br. przejęło kilkanaście nadajników Radia ZET Chilli (więcej na ten temat).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | kwiecień 2010 : czerwiec 2010 | kwiecień 2011 : czerwiec 2011 | kwiecień 2012 : czerwiec 2012 | kwiecień 2013 : czerwiec 2013 | kwiecień 2014 : czerwiec 2014 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
ESKA | 7,3% | 7,8% | 7,7% | 8,0% | 7,8% | 7,2% |
Audytorium 17 | 5,4% | 5,4% | 4,9% | 5,0% | 5,1% | 5,0% |
Złote Przeboje | 2,6% | 3,0% | 3,4% | 3,4% | 3,8% | 3,3% |
RMF MAXXX | 3,1% | 3,5% | 3,3% | 3,2% | 3,3% | 3,1% |
Radio Plus | 0,9% | 0,9% | 0,7% | 2,4% | 2,2% | 1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) | 1,2% | 1,1% | 0,9% | 0,9% | 0,8% | 0,9% |
WAWA | 0,6% | 0,9% | 0,8% | 0,9% | 0,8% | 0,9% |
Rock Radio | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,6% |
Zet Chili | - | - | - | - | - | 0,3% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | kwiecień 2014 : czerwiec 2014 | lipiec 2014 : wrzesień 2014 | październik 2014 : grudzień 2014 | styczeń 2015 : marzec 2015 | kwiecień 2015 : czerwiec 2015 |
ESKA | 7,7% | 7,6% | 8,4% | 7,8% | 7,2% |
Audytorium 17 | 5,1% | 4,8% | 5,8% | 5,5% | 5,0% |
Złote Przeboje | 3,8% | 3,3% | 3,1% | 3,5% | 3,3% |
RMF MAXXX | 3,3% | 3,4% | 3,1% | 3,0% | 3,1% |
Radio Plus | 2,1% | 2,3% | 2,0% | 2,0% | 1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) | 1,1% | 1,0% | 1,2% | 1,3% | 0,9% |
WAWA | 0,8% | 0,7% | 0,7% | 0,7% | 0,9% |
Rock Radio | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,6% |
Zet Chili | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,3% |
N= | 21 057 | 21 096 | 21 079 | 20 907 | 21 048 |
Dołącz do dyskusji: Spadek Radia Eska i Złote Przeboje. ZET Chilli o 200 proc. do góry (dane sieci radiowych za II kwartał)