Spada sprzedaż pism męskich, „Playboy” liderem
W styczniu 2013 roku wszystkie miesięczniki lifestylowe dla panów zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo”. Najmniej zmniejszył się wynik „CKM”. Na pozycji lidera uplasował się „Playboy”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Playboy” (Marquard Media Polska) w styczniu 2013 roku wyniosła 64 062 egz. i względem stycznia 2012 roku była niższa o 11,23 proc.
Na drugim miejscu uplasował się „Men's Health” (Motor-Presse Polska), który w analizowanym okresie zanotował spadek wynoszący 10,93 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 59 052 egz.
Ostatnie miejsce podium należało do „CKM” (Marquard Media Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się najmniej w zestawieniu, bowiem o 10,86 proc. do 44 639 egz.
Natomiast wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 22,41 proc. i ostatecznie wyniósł 34 552 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w styczniu 2013 roku wyniosła 33 159 egz., po spadku o 10,62 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media, d. Presspublica) spadł o 39,71 proc. do poziomu 7 958 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Playboy | 64062 | 72168 |
Men's Health Edycja Polska | 59052 | 66299 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 44639 | 50079 |
Logo | 34552 | 44534 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 33159 | 37100 |
Sukces | 7958 | 13199 |
W styczniu 2013 roku w porównaniu do grudnia 2012 największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 28,37 proc.) pochwalić się mógł „Playboy”. Z kolei największy spadek zanotował tutaj miesięcznik „CKM” - było to 15,94 proc.
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |
ZKDP | styczeń 2013 | grudzień 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Playboy | 64062 | 49905 |
Men's Health Edycja Polska | 59052 | 59176 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 44639 | 53101 |
Logo | 34552 | 29874 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 33159 | 28966 |
Sukces | 7958 | 6155 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż pism męskich, „Playboy” liderem