Spada sprzedaż magazynów męskich. „Men's Health” liderem
W I kwartale 2013 roku wszystkie miesięczniki lifestylowe dla panów zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo”. Liderem zestawienia pozostał „Men's Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men's Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2013 roku wyniosła 57 367 egz. i względem I kwartału 2012 roku była niższa o 7,21 proc.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska), który w analizowanym okresie zanotował spadek wynoszący 9,08 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 487 egz.
Ostatnie miejsce podium należało do „CKM” (Marquard Media Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 13,59 proc. do 38 570 egz.
Natomiast średni wynik ostatniego w rankingu miesięcznika „Logo” (Agora) zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 20,34 proc. i ostatecznie wyniósł 31 457 egz.
Z kolei wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w I kwartale 2013 roku wyniosła 32 264 egz., po spadku o 10,46 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Media, d. Presspublica) wzrósł o 6,30 proc. do poziomu 13 223 egz.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 57367 | 61823 |
Playboy | 47487 | 52231 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 38570 | 44638 |
Logo | 31457 | 39488 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 32264 | 36035 |
Sukces | 13223 | 12439 |
Również w marcu 2013 roku pierwsze miejsce należało do „Men's Health”, którego sprzedaż ogółem w tym miesiącu wyniosła 55 340 egz. (w porównaniu do marca 2012 spadła ona o 4,73 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował miesięcznik „CKM” (38 109 egz.; po jednak spadku o 8,57 proc.). Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł „Playboy” (37 338 egz.; w dół o 12,01 proc.).
W trzecim miesiącu br. wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił zajmujący czwartą lokatę miesięcznik „Logo” - było to aż 18,98 proc.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |
ZKDP | 2013 | 2012 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Men's Health Edycja Polska | 55340 | 58089 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 38109 | 41683 |
Playboy | 37338 | 42436 |
Logo | 30332 | 37437 |
Wirtualnemedia.pl | ||
Forbes. Profit | 34217 | 38697 |
Sukces | 15671 | 10776 |
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż magazynów męskich. „Men's Health” liderem