Śnieżka po zarzutach o seksizm przeprasza i usuwa reklamę ze skąpo ubranymi kobietami
Po tym jak Stowarzyszenie Twoja Sprawa skrytykowało grafikę promującą akcję producenta farb Śnieżka pod hasłem „Za gładź nie płać”, firma usunęła to zdjęcie ze strony internetowej konkursu.
W poniedziałek Stowarzyszenie Twoja Sprawa zamieściło na stronie internetowej i profilu na Facebooku informację o akcji prowadzonej przez producenta farb, spółkę Śnieżka. Akcja pod hasłem „Za gładź nie płać” skierowana jest do wykonawców z branży budowlanej. Na stronie internetowej konkursu organizowanego dla firmy przez agencję Kropka Bordo, zamieszczono zdjęcia trzech dość skąpo ubranych kobiet , które trzymają produkty Śnieżki. Obok zdjęcia hasło: „Wykonawco, którą wybierzesz na test?”.
STS uznało, że reklama traktuje kobiety bardzo przedmiotowo i wykorzystuje podtekst seksualny. Stowarzyszenie zapowiedziało złożenie skargi na tę reklamę do Rady Reklamy, namawia do tego konsumentów, zachęca również do komentowania tejże reklamy na profilu Śnieżki na Facebooku. Wielu internautów skrytykowało reklamę na Facebooku, uznając ją za obrzydliwą i seksistowską.
Przedstawiciele firmy Śnieżka nie odpowiedzieli na prośbę Wirtualnemedia.pl o skomentowanie zaistniałej sytuacji. W środę firma wydała oświadczenie, która zamieściła też na Facebooku i równocześnie usunęła krytykowane zdjęcie ze strony internetowej. Przeprosiła wszystkie urażone osoby i zapewniła, że do podobnych sytuacji w przyszłości nie dopuści.
„W nawiązaniu do zastrzeżeń, jakie pojawiły się do kreacji graficznej w internetowej kampanii promocyjnej gładzi Acryl-Putz, pragniemy przeprosić wszystkich, którzy poczuli się dotknięci wyżej wspomnianą reklamą internetową. Jednocześnie dziękujemy za krytyczną ocenę niefortunnej kreacji graficznej wszystkim osobom i instytucjom, które stoją na straży najwyższych standardów etycznych. Standardy te są dla nas bardzo ważne. Dlatego informujemy, iż z dniem 12 października 2016 roku dotychczasowe materiały graficzne związane z kampanią zostały usunięte i zastąpione nową kreacją.
Pragniemy także poinformować o weryfikacji w Spółce wytycznych w zakresie dobrych praktyk rynkowych związanych z szeroko pojętą promocją, w tym szczególnie odnoszących się do kreacji graficznych. Źródłem tych wytycznych są zasady określone w Kodeksie Etyki Reklamy. W najbliższych dniach poinformujemy o tych wytycznych współpracujące z nami podmioty z branży marketingowej.
FFiL Śnieżka SA to polska spółka, prowadząca swą działalność nieprzerwanie od 1984 roku. Jako jeden z liderów rynku farbiarskiego od ponad 30 lat dostarczamy wysokojakościowe farby i lakiery, które obecne są w wielu polskich domach. W tym czasie wykonano kilkaset projektów reklamowych firmowanych przez FFiL Śnieżka SA, przy czym wiele naszych kreacji i pomysłów spotkało się z pozytywnym odbiorem i uznaniem. Również aktualnie prowadzimy równolegle kilka kampanii promocji produktów, zbierających pochlebne opinie naszych Klientów i Partnerów. Wszystkie te kampanie, niezależnie od wcześniejszych weryfikacji zostaną obecnie dodatkowo sprawdzone pod względem zgodności z wytycznymi opartymi na Kodeksie Etyki Reklamy” - czytamy w oświadczeniu firmy.
Dołącz do dyskusji: Śnieżka po zarzutach o seksizm przeprasza i usuwa reklamę ze skąpo ubranymi kobietami