SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sieć kinowa AMC Theatres może nie przetrwać

Ważą się losy największej sieci kinowej na świecie AMC Theatres. Firma poinformowała, że gotówki na bieżącą działalność może jej starczyć do końca tego roku, góra - do początku 2021 roku. Spółka szuka różnych rozwiązań wyjścia z tej sytuacji.

Kino AMC w Columbus, Ohio/Wikimedia CommonsKino AMC w Columbus, Ohio/Wikimedia Commons

AMC Theatres, największa sieć kinowa na świecie poinformowała Komisję Papierów Wartościowych i Giełd w USA we wtorek 13 października, że jej istniejące zasoby gotówkowe zostaną „w znacznym stopniu wyczerpane” do końca 2020 lub na początku 2021 roku z powodu „ zmniejszonej liczby premier filmów w czwartym kwartale” oraz z powodu „braku znaczącego wzrostu frekwencji w kinach”.

Po tej informacji cena akcji AMC spadła na giełdzie o ok. 6 proc., do 3,55 dolara. Wczoraj kurs akcji spadł jeszcze mocniej - do poziomu 2,78 dolara.

Warto w tym miejscu zaznaczać, że cena na początku 2020 roku wynosiła 7,5 dolarów, ale jak tłumaczą analitycy, została zdziesiątkowana przez pandemię COVID-19 i związany z nią kryzys w branży kinowej.



Niska frekwencja zabija biznes kinowy

Firma twierdzi, że ma dwie drogi wyjścia z obecnego kryzysu: albo wzrośnie liczba widzów w jej kinach albo będzie musiała znaleźć nowe sposoby na pozyskanie dodatkowych pieniędzy.

AMC ponownie otworzyło 494 ze swoich prawie 600 kin w USA udostępniając w nich (zgodnie z odgórnymi wytycznymi) od 20 proc. do 40 proc. miejsc.

W związku z obecną sytuacją wywołaną pandemią koronawirusa, sieci AMC nie udaje się sprzedać tylu biletów, by zapełnić w 100 proc. widownię. Od czasu ponownego otwarcia amerykańskiego rynku kinowego późnym latem, AMC obsłużyła ponad 2,2 miliona gości. Oznacza to spadek frekwencji o 85 proc.w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Firma podkreśla, że zwiększenie płynności finansowej nie będzie łatwe bez powrotu do normalnego biznesu. Dlatego AMC bada dodatkowe sposoby finansowania, bierze pod uwagę renegocjacje umów najmu z właścicielami, a nawet potencjalną sprzedaż aktywów czy pozyskanie inwestora.

- Istnieje poważne ryzyko, że te potencjalne źródła płynności nie zostaną zrealizowane lub będą niewystarczające do wygenerowania znaczących ilości dodatkowej płynności, która byłaby wymagana, dopóki spółka nie będzie w stanie osiągnąć bardziej znormalizowanych poziomów przychodów operacyjnych - informuje firma.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cineworld-zamyka-kina-w-wielkiej-brytanii-i-usa-zwolni-45-tys-osob ##

Dużym problemem spore zadłużenie

AMC ma około 5 mld dolarów zadłużenia, a wysokie zadłużenie oznacza wysokie koszty odsetek. AMC, którego większościowym właścicielem jest chiński konglomerat Wanda, zwiększył zadłużenie przed pandemią szeregiem przejęć, wypłatą dywidend i modernizacji swoich kin.

Spółka w zgłoszeniu do SEC poinformowała, że zebrała blisko 40 mln dolarów ze sprzedaży akcji. Okazuje się to jednak niewystarczające, bo koszty prowadzonej działalności wynoszą ok. 115 mln dolarów miesięcznie, a od 30 sierpnia firma miała około 500 mln dolarów wpływów. Dlatego spółka rozważa sprzedaż aktywów, joint venture, sprzedaż inwestycji mniejszościowych i nowe rundy sprzedaży akcji lub obligacji. Niedawno AMC sprzedała swoje bałtyckie kina i, jak podało jedno ze źródeł, prowadziło rozmowy o zbyciu swoich skandynawskich kin.

Eksperci uważają, że pierwszym aktywem w aukcji upadłości byłby AMC Classic, dawne kina Carmike Cinemas nabyte w 2016 roku.

Blisko 100 proc. spadek sprzedaży biletów

AMC otworzyła ponad 80 proc. swoich kin w USA, ale brak nowych treści filmowych spowodował 85 proc. spadek frekwencji w tych kinach. I chociaż tylko 17 proc. kin AMC w USA nie zostało jeszcze ponownie otwartych (niektóre w Północnej Karolinie i Waszyngtonie wkrótce pojawią się w internecie), „najbardziej dochodowe kina” w Kalifornii i Nowym Jorku wciąż mają niepewny harmonogram ponownego uruchomienia. Firma poinformowała, że te 17 proc. kin, które jeszcze nie zostały otwarte po lockdownie, wygenerowało 23 proc. przychodów krajowych AMC w 2019 roku. 

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Po informacji o tym, że MGM przeniosło następny film o Jamesie Bondzie „No Time to Die” z listopada br. na wiosnę 2021 roku, analityk Alan Gould z Loop Capital stwierdził, że to „możliwy sygnał śmierci dla AMC”.

Gould prognozuje, że sprzedaż biletów w kinach w USA spadła o 95 proc. w trzecim kwartale i o 85 proc. w czwartym kwartale. Uważa, że ​​sprzedaż biletów na rynku krajowym osiągnie wartość 2,4 mld dol. w tym roku i 8,6 mld dol. w 2021 roku w porównaniu do 11,3 mld dol. w 2019 roku. Oczekuje również, że liczba ekranów spadnie do około 36 000 w ciągu najbliższych dwóch lat, z 41 000 obecnie.

Dyrektor generalny AMC Adam Aron powiedział, że wyjątkowa umowa z wytwórnią Universal zapewni mu przewagę nad konkurencyjnymi kinami dzięki kilku filmom, w tym  „Kajillionaire”, „Come Play”  i  „Let Him Go”.

Chwilowe wyjście na prostą?

Spółce udało się pozyskać 500 mln dolarów z oferty długu na początku pandemii, a kolejne 200 mln dolarów z restrukturyzacji zadłużenia, co również obniżyło zadłużenie i koszty odsetek oraz przesunęło niektóre terminy spłaty. Silver Lake Partners zainwestował 600 mln dolarów w AMC w 2018 roku, ale nie wiadomo, czy firma inwestycyjna ich uratuje.
AMC dzierżawi 875 kin (10,1 tys. ekranów) i jest właścicielem lub częściowo właścicielem 62 sieci kin (561 ekranów) na całym świecie. W USA AMC zarządza siedmioma sieciami kinowymi i 73 ekranami lub jest nimi częściowo zainteresowane.

Jeszcze kilka dni wcześniej, 6 października AMC informowała, że nie planuje zamknięcia żadnego ze swoich kin, które zostały ponownie otwarte w związku z pandemią koronawirusa. Spółka  zachwalała umowę z Universalem, która pozwala studiu na wydawanie filmów na żądanie 17 dni po emisji w kinach.  - Na szczęście dla AMC, nasza przełomowa umowa z Universal Studios ogłoszona tego lata stawia AMC w pozycji, w której możemy otwierać nasze kina, gdy inni mogą czuć potrzebę zamknięcia  - powiedział Aron. - Czujemy się w pełni komfortowo pokazując filmy Universal w naszych kinach, nawet jeśli stosują one wideo premium na żądanie,Dzieje się tak, ponieważ AMC będzie mieć udział w przychodach ze składek pochodzących z ich wczesnej dostępności w domu ”- kontynuował.

Dołącz do dyskusji: Sieć kinowa AMC Theatres może nie przetrwać

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Amman
Ja nie wiem, czy ten artykuł był sklejany, źle tłumaczony, czy ki diabeł...ale na pewno powinien się znaleźć na biurku korektora hahaha
odpowiedź
User
Dla chleba
Ja nie wiem, czy ten artykuł był sklejany, źle tłumaczony, czy ki diabeł...ale na pewno powinien się znaleźć na biurku korektora hahaha
Klasyczny "artykuł" dla chleba ....wierszóweczka poszła ? Poszła i jedynie o to chodzi w tym wszystkim :P
odpowiedź