Show Magdy Gessler nie dał szans konkurencji
Reality-show „Kuchenne rewolucje”, nadawane w TVN-ie w soboty o 18.00, miało większą widownię niż pokazywane w tym czasie programy konkurencji. Wpływy z reklam nadawanych przy programie wyniosły ponad 10 mln zł.
Łącznie TVN nadała osiem odcinków „Kuchennych rewolucji”, które oglądało średnio 2,31 mln widzów, dając stacji 21,60 proc. udziału w grupie 4+ i 25,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB Nielsen Media Research) dla portalu Wirtualnemedia.pl. Oznacza to, że program poprawił wyniki swojego pasma w grupie 16-49, bo w analogicznym okresie ub.r. TVN w soboty o 18.00 TVN miała tam 20,07 proc. udziału. Nieznaczny spadek udziału miał miejsce natomiast w 4+, bo rok temu kształtował się on na poziomie 22,12 proc. (widownia wtedy wyniosła 2,26 mln).
W czasie emisji reality-show TVN była liderem rynku, wyprzedzając swoich głównych konkurentów. Drugie miejsce z udziałem wynoszącym 17,14 proc. zajęła TVP 1, emitująca w tym czasie m.in. „Kabaretową alternatywę”, „Za kulisami Jedynki”, „Supermodelki” czy seriale „Komisarz Rex” i „Duch w dom”. Dalej znalazły się: TVP 2 (15 proc.; „Panorama”, „Sport”, „Pogoda”, „Wideoteka dorosłego człowieka”) i Polsat (11,34 proc.; „Wzór”, „Wydarzenia”).
Z danych telemetrycznych wynika, że „Kuchenne rewolucje” najchętniej oglądały kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia oraz mieszkańcy miast. Przychody reklamowe z ośmiu odcinków programu wyniosły 10,5 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Jak się dowiedzieliśmy w TVN-ie, stacja najprawdopodobniej zdecyduje się na emisję drugiej serii programu w jesiennej ramówce.
W programie „Kuchenne rewolucje” znana restauratorka Magda Gessler stara się wyciągnąć upadające lokale kulinarne z tarapatów. Na pomoc każdej restauracji ma cztery dni. Producentem wykonawczym show jest firma Constantin Entertainment.
Widownia „Kuchennych rewolucji” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
6-03-2010 | 2 407 644 | 18,54% | 21,29% |
13-03-2010 | 2 673 402 | 21,84% | 26,54% |
20-03-2010 | 2 580 264 | 21,94% | 26,34% |
27-03-2010 | 2 594 951 | 23,10% | 29,85% |
3-04-2010 | 2 249 897 | 20,22% | 22,30% |
24-04-2010 | 1 749 993 | 20,51% | 24,92% |
1-05-2010 | 1 979 433 | 22,57% | 27,90% |
8-05-2010 | 2 221 727 | 25,20% | 29,36% |
średnia | 2 307 882 | 21,60% | 25,84% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVN – Kuchenne rewolucje | 2 307 882 | 21,60% |
TVP 1 | 1 829 906 | 17,14% |
TVP 2 | 1 600 734 | 15,00% |
Polsat | 1 210 023 | 11,34% |
Profil widowni reality-show
AFF | ADH% | ||
Płeć | Mężczyźni | 75 | 35,97% |
Kobiety | 123 | 64,03% | |
Wiek | 4-9 | 47 | 2,78% |
10-15 | 68 | 4,80% | |
16 - 19 | 48 | 2,75% | |
20 - 24 | 53 | 4,35% | |
25 - 29 | 95 | 8,40% | |
30 - 34 | 124 | 10,15% | |
35 - 39 | 124 | 8,79% | |
40 - 44 | 100 | 6,44% | |
45 - 49 | 103 | 7,34% | |
50 - 54 | 117 | 9,64% | |
55 - 59 | 132 | 10,03% | |
60+ | 126 | 24,53% | |
Wlk. miasta | Wieś | 72 | 27,88% |
< 50 tys. | 100 | 24,03% | |
50-100 tys. | 139 | 11,87% | |
100-200 tys. | 127 | 10,18% | |
200-500 tys. | 122 | 10,81% | |
> 500 tys. | 133 | 15,23% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 104 | 47,69% |
Średnie | 107 | 31,80% | |
Wyższe | 113 | 12,94% | |
Inne | 58 | 7,58% | |
Dochód | <= 1000 | 111 | 11,53% |
1001-1400 | 106 | 15,03% | |
1401-2000 | 90 | 22,93% | |
2001-2750 | 95 | 19,65% | |
2751-3500 | 102 | 14,52% | |
> 3500 | 109 | 16,35% |
Dołącz do dyskusji: Show Magdy Gessler nie dał szans konkurencji