Serwisy o2.pl pod lupą: Pinger w górę, o2 i Wrzuta w dół
W Grupie o2.pl zdecydowanie najpopularniejsze są serwisy rozrywkowe, lifestyle’owe i społecznościowe. Które strony zyskały, a które straciły na popularności w ciągu roku?
Najpopularniejszym serwisem w Grupie o2.pl nie jest sam portal o2.pl, tylko wrzuta.pl, którą w czerwcu br. odwiedziło 4,6 mln użytkowników. Jednak strona ta zanotowała jednocześnie dwa razy mniej odsłon niż o2.pl. Ponadto użytkownicy o2.pl spędzali w tym serwisie zdecydowanie więcej czasu niż internauci na wrzuta.pl.
>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro
Społecznościowa kafeteria.pl miała w czerwcu ponad 3 mln użytkowników, ale każdy z nich spędzał na niej tylko niecałe 13 minut, a liczba odsłon wykonanych na stronie wyniosła poniżej 25 mln. Więcej odsłon zanotowały mające dwa razy mniej real users pinger.pl i smog.pl.
>>> Serwisy Gazeta.pl rok po roku: które zyskały, które straciły
Pudelek.pl jako jedyny obok portalu o2.pl przyciągał swojego przeciętnego użytkownika na ponad godzinę. Natomiast po ponad 750 tys. real users miały serwisy agregujące informacje: kciuk.pl i sfora.pl.
>>> Sieci e-reklamowe: IDMnet przed Arbo i Google (raport)
Wrzuta.pl i o2.pl zanotowały w czerwcu br. po kilkaset tysięcy użytkowników - odpowiednio prawie 150 i 300 tys. - i kilkadziesiąt milionów odsłon - po ponad 75 i 20 mln - mniej niż rok wcześniej. Na wrzuta.pl przeciętny użytkownik spędził o jedną trzecią mniej czasy niż w czerwcu ub.r.
Za to pinger.pl zyskał w skali roku 720 tys. real users i 14 mln odsłon. Kafeteria.pl miała prawie 300 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej, kciuk.pl - ponad 200 tys. więcej, a kimono.pl - ok. 175 tys. więcej.
>>> Serwisy Allegro: e-commerce w górę, Bankier.pl w dół
Z serwisów uruchomionych przez Grupę o2.pl od czerwca ub.r. do czerwca br. największą popularność zyskały uniface.pl (więcej o tej stronie) i fejsik.pl (więcej o nim).
Sam portal o2.pl ma tylko cztery sekcje tematyczne w domenie o2.pl, z których zdecydowanie najpopularniejsza jest poczta.o2.pl, przy czym zanotowała ona prawie 50 tys. użytkowników i ponad 5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Z kolei forum.o2.pl straciło w skali roku 120 tys. real users i ponad milion odsłon. Spadek odwiedzalności zanotowała też kuchnia.o2.pl. Natomiast radnki.o2.pl - mimo że zdecydowanie najrzadziej odwiedzane - przyciągają użytkowników na równie długo jak poczta.o2.pl.
Zdecydowanie największe zasięgi mają strony Grupy o2.pl o kulturze i rozrywce oraz witryny lifestyle’owe. 3,5 mln użytkowników zanotowały też serwisy społecznościowe. Natomiast strony z żadnej z pozostałych kategorii tematycznych nie osiągnęły poziomu miliona real users, a tylko witryny z informacjami i publicystyką przekroczyły pułap 10 mln odsłon.
Serwisy Grupy o2.pl o kulturze i rozrywce zanotowały 110 mln odsłon mniej niż w czerwcu ub.r. Za to strony lifestyle’owe zyskały w skali roku prawie 300 tys. użytkowników i 17 mln odsłon, a serwisy społecznościowe - prawie 600 tys. użytkowników.
Ogółem między czerwcem ub.r. a czerwcem br. strony Grupy o2.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, za to straciły prawie 40 mln odsłon. Zasięg serwisów zmniejszył się o prawie 3 punkty proc.
Wszystkie powyższe dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius, które w czerwcu ub.r. objęło 14 980 internautów, a w czerwcu br. - 13 344. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Dołącz do dyskusji: Serwisy o2.pl pod lupą: Pinger w górę, o2 i Wrzuta w dół