Safari wyraźnie traci na urządzeniach mobilnych, w górę Chrome i Opera Mini
Safari - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na telefonach komórkowych i tabletach - zanotowała w maju br. wyraźny spadek udziału w rynku. Najbardziej zyskały na tym mobilna odsłona Chrome i Opera Mini.
Z danych Net Applications wynika, że w maju br. Safari miała 48,72 proc. udziału w rynku - o 3,05 pkt. proc. mniej niż w kwietniu.
W tym samym czasie zmalał także udział znajdującej się na drugim miejscu przeglądarki wbudowanej w system Android (z 22,56 proc. do 21,87 proc.), jak również piątego w zestawieniu Internet Explorera (z 2,26 proc. do 2,11 proc.).
Wzrost zanotowała natomiast trzecia w rankingu mobilna odsłona przeglądarki Google Chrome (z 14,4 proc. do 15,79 proc.) oraz czwarta Opera Mini (z 5,05 proc. do 7,05 proc.).
Dołącz do dyskusji: Safari wyraźnie traci na urządzeniach mobilnych, w górę Chrome i Opera Mini