Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, a traci w Polsce
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w lutym br. zanotował wzrost udziału w rynku, powiększając przewagę nad drugim w rankingu Internet Explorerem. Jednak na polskim rynku aplikacja Google straciła do liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 43,89 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 43,67 proc. w styczniu.
Zyskał także trzeci w rankingu Firefox (z 18,9 proc. do 19,21 proc.), podczas gdy spadek zanotował drugi Internet Explorer Microsoftu (z 22,85 proc. do 22,49 proc.).
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (9,74 proc. - wzrost o 0,01 pkt. proc.) i Opera (1,34 proc. - wzrost o 0,04 pkt. proc.).
W Polsce prowadzi Firefox, który między styczniem a lutym zanotował wzrost z 40,3 proc. do 40,5 proc. udziału w naszym rynku. Stracił natomiast Chrome - z 39,02 proc. do 38,77 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniają Internet Explorer (9,61 proc., spadek o 0,31 pkt. proc.), Opera (7,12 proc., wzrost o 0,32 pkt. proc.) oraz Safari (1,86 proc., spadek o 0,11 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, a traci w Polsce