Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci globalnie, w Polsce coraz bliżej Firefoxa
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w sierpniu br. zanotował spadek udziału w rynku. Za to na polskim rynku aplikacja Google wyraźnie zbliżyła się do liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w sierpniu Chrome miał w skali globalnej 42,78 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 43,12 proc. w lipcu.
Jeszcze więcej stracił trzeci w rankingu Firefox, schodząc poniżej 20 proc. rynkowego udziału (spadek z 20,09 proc. do 19,25 proc.).
Na spadkach konkurentów sporo zyskał drugi Internet Explorer Microsoftu, który zanotował wzrost z 24,53 proc. do 25,55 proc. Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (8,57 proc. - spadek o 0,02 pkt. proc.) i Opera (1,16 proc. - wzrost o 0,06 pkt. proc.).
W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między lipcem a sierpniem zanotował on wyraźny spadek - z 43,55 proc. do 41,74 proc. udziału w naszym rynku. Dzięki temu do przeglądarki Mozilli wyraźnie zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 35,86 proc. do 37,54 proc.
Oprócz Firefoksa stracił także trzeci Internet Explorer (z 11,33 proc. do 10,94 proc.) i zamykająca ranking aplikacja Safari (z 1,86 proc. do 1,82 proc.), a wzrost zanotowała czwarta Opera (z 5,84 proc. do 6,26 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome traci globalnie, w Polsce coraz bliżej Firefoxa